ترمووود تراس

ترموود برای کف تراس

ترموود برای کف تراس یکی از کاربردهای جدید چوب ترموود است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. وجود تراس در خانه ها و آپارتمان های امروزی به دلیل این است که معماران ایده آن را از ساختمان ها و بناهای قدیمی گرفته و با توجه به سبک زندگی امروزی در آن تغییراتی ایجاد کرده اند. با پیشرفت جامعه ساختمان ها و آپارتمان ها نیز مدرن تر می شوند و نسبت به گذشته بهتر شده و به امکاناتشان بیشتر از قبل افزوده می گردد.

برای مثال تراس هایی که برای اولین بار به آپارتمان ها اضافه شدند، یک محیط ساده و صاف، بدون سقف را شامل می شد ولی اکنون انواع مختلفی از تراس ها در ساختمان ها ساخته می شوند و امکاناتی مانند استخر، شومینه، مبلمان و… به آن افزوده شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با تراس و همچنین چوب ترموود برای کف تراس آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ترموود برای کف تراس

ترموود برای کف تراس

چوب ترمو چیست؟

در ابتدا باید به معرفی چوب ترموود بپردازیم. چوب ترموود معمولا از چوب درخت های زبان گنجشک و کاج به دست می آید. چوب این نوع درختان بعد از انجام فرایند هایی به صورت ترموود در می آید. کشور تولید کننده اصلی این چوب درواقع کشور فنلاند است و هم چنین اولین کشور در صنعت تولید ترموود است. علاوه بر فنلاند، کشورهای دیگری مانند آلمان و کانادا نیز تولید چوب ترموود می کنند. خوشبختانه در ایران نیز چوب ترموود تولید می شود که استفاده های بسیاری دارد. این نوع چوب در طی فراوری هایی با مکانیزم پیشرفته، حرارت دیده و به صورت ترموود در می آید.

این فرایند حرارتی سبب می شود تا ساختار سلول های چوب تغییر کرده و هم چنین رنگ ظاهری چوب به رنگ قهوه ای زیبایی تغییر می کند. چوب ترموود به دلیل این که به وسیله مکانیزم های حرارتی تولید می شود، دیواره سلولی، سلول های چوب، نیز تخریب شده است. چوب ترمو به دلیل از دست دادن مواد مغذی که در ساختار سلول وجود دارد، در برابر رشد کپک، موریانه، و قارچ و هم چنین زندگی حشرات موذی بسیار مقاوم است. رنگ چوب ترمو نسبت به رنگ چوب های دیگر از ماندگاری بالاتری برخوردار است و در طول زمان بیشتری، کم رنگ شده و رنگ آن تغییر می کند.

نمونه اجرای تایل ترمو برای کف تراس

نمونه اجرای تایل ترمو برای کف تراس

تراس

حال نوبت آشنایی کامل با تراس است. تراس یکی از محیط های تشکیل دهنده ساختمان ها و آپارتمان ها است که چه در خانه و چه در یک محیط اداری مانند دفتر کار نیز می توان آن را مشاهده کرد. اما نکته ای که وجود دارد این است که کاربری تراس ها یکسان است. نام دیگر تراس بهار خواب است، که در منازل و محیط کار به منظور یک محیط برای آرامش و استراحت بنا شده است.

شاید با خود فکر کنید تراس فقط مخصوص خانه های آپارتمانی است ولی این گونه نیست و امروزه شاهد تراس در خانه های ویلایی هم هستیم. به طور کلی تراس برای کارهایی نظیر هواخوری، پهن کردن لباس ها و یا استفاده به عنوان انباری ساخته شده است. استفاده از تراس به دلیل کارایی بی نظیر آن در همه فصول سال و در تمامی نقاط کشور ممکن است زیرا انسان در هر شرایط آب وهوایی که قرار بگیرد نیاز به یک محیط برای تغییر آب وهوای خود دارد.

در گذشته بیشتر از تراس برای انباری استفاده می شده است ولی امروزه کارشناسان با توجه به اینکه تراس چه مزایایی دارد استفاده زا آن به عنوان انباری را کاری نادرست دانسته و معتقدند نباید تراس را به انباری تبدیل و خود را از یک محیط دلنشین و شیک محروم کرد. از دیگر کاربری های تراس، می توان استفاده به عنوان حیاط خلوت و قرار دادن وسایل اضافی در آنجا را بیان کرد. همچنین محیط دلنشین تراس می تواند برای برگزاری دورهمی های دوستانه و کوچک نیز مناسب باشد.

 

طراحی تراس با ترمووود

طراحی تراس با ترمووود

طراحی تراس با ترموود

چوب یکی از متریال های طبیعی ای است که از آن برای دیزاین دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. برای مثال تولید مبل، میز، کتابخانه و… نشان دهنده استفاده زیاد از چوب در زندگی های امروزی و مدرن است. چوب انواع درختان دارای ویژگی های زیادی هستند اما در برابر رطوبت و آب و همین طور آسیب و صدمه دیدن به واسطه حشرات مقاوم نیستند و برای استفاده در نمای بیرونی که در معرض تابش نور مستقیم خورشید و بارش باران است مناسب نیستند.

از این روی چوب های ترموود شده بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان هستند. کاربرد دیگر چوب های ترموود برای کف پوش یا دیوار پوشی محیط های بدون سقفی مثل تراس است. استفاده از ترموود برای کف تراس و دیوارهای آن امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته و برای طراحی و دیزاین تراس و تبدیل آن به یک محیط دلنشین و دنج را برای دورهمی ها در تابستان یا دیگر فصول سال بهترین گزینه است.

ترموود برای کف تراس باید از پروفیل های ترموود با ضخامت 42 میلیمتری استفاده شود تا مقاومت چوب ها بالاتر باشد و امنیت تراس و نرده های آن به طور کامل فراهم گردد.

استفاده از ترموود برای کف پوشی تراس

استفاده از ترموود برای کف پوشی تراس

مزایای استفاده از ترموود برای تراس

استفاده از ترموود برای کف تراس به دلیل ویژگی های زیاد ترموود بسیار مناسب است. همان طور که متوجه شدید در طی فرایندهای حرارتی تولید ترموود، محصولات نهایی طیف بی نظیری از رنگ قهوه ای دارند که این خود باعث شده به محیط تراس نمای زیبایی ببخشد.

تراس به دلیل اینکه یک محیط سر باز است و در زمان بارش باران و تابش نور خورشید کف تراس پوشیده نیست باید از یک متریال برای کف پوشی آن استفاده کرد که در برابر شرایط جوی و نور مستقیم خورشید دوام زیادی داشته باشد، که چوب ترمو تمام این ویژگی ها را دارا است و اگر ترموود برای کف تراس استفاده شود چوب در برابر رطوبت مقاوم است نمی پوسد.

در قسمت قبل اشاره کردیم که مغز چوب حاوی مواد مغذی است و حشرات موذی از آن تغذیه می کنند که نتیجه آن پوسیدگی چوب است. ولی چوب ترمو به دلیل اینکه در طی فرایندهای حرارتی تولید می شود مواد مغذی درون مغز خود را از دست داده و شرایط رشد قارچ ها و زندگی حشرات را از بین می برد. نکته دیگری که استفاده ترموود برای کف تراس دارد این است که می توان دکوراسیون محیط تراس با سبک های مختلفی انجام داد.

انواع کفپوش تراس

انواع کفپوش تراس

انواع چوب ترموود تراس

برای استفاده از ترموود در کف تراس می توان از انواع چوب ترموود که از جهت ساختاری و تولید با هم متفاوت اند استفاده کرد.

  • نرم چوب ها: چوب هایی هستند که چگالی کمتری دارند و گره های مرکزی را در ساختار خود نداشته به همین دلیل بافت خاصی دارند. نرم چوب ها به دلیل اینکه سبک هستند برای دیوار پوشی تراس بسیار مناسب هستند. ترموودهای نرم چوب از چوب درختان کاخ و سرو تولید می گردند.
  • سخت چوب ها: سخت چوب ها از چوب درختان زبان گنجشک تولید می شوند و تنوع رنگ زیادی داشته و از بافت خوبی برخوردارند. این چوب ها چگال تر و مقاومت بالاتری دارند برای همین برای تولید مبلمان های جدید و مدرن از آنها استفاده می گردد. به طور کلی کاربرد کمتری دارند و قیمتشان نسبت به نرم چوب ها بالاتر است. برای طراحی دکوراسیون تراس می توان از مبلمان استفاده کرد زیرا چوب های بکار رفته در مبلمان با بافت بی نظیری که دارند محیط تراس را زیباتر ازقبل جلوه می دهند.
اجرای صندلی تاشو با چوب ترمو

اجرای صندلی تاشو با چوب ترمو

  • تایل ترموود تراس: تایل ترموود حاوی یک لایه پلاستیکی در ساختار خود است که باعث می شود برای پوشش کف محیط های مختلف مناسب بوده و به راحتی نصب گردد. از تایل ترموودها می توان به جای سیمان و موزاییک های عادی استفاده کرد و محیط های سر باز را کف پوشی کرد. ترموود برای کف تراس و بالکن تایل ترموود است که بسیار مناسب و زیبا است.
استفاده از ترموود در نمای بیرونی ساختمان

استفاده از ترموود در نمای بیرونی ساختمان

 

کلام پایانی

به طور کلی برای اینکه در تراس و دیگر محیط های ساختمان خود دکوراسیون و نمای بی نظیری را ایجاد کرده و ارزش بنای خود را بالا ببرید، انتخاب چوب ترموود بهترین گزینه است. برای اینکه از فرسوده شدن ترموودها و تعمیر جلوگیری کنید باید توجه داشته باشید که استفاده از مواد مرغوب و اصل و همچنین نصب درست و تخصصی چوب ها تنها راه است. شرکت نارون چوب ترموود برای کف تراس، دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان و… را در سایت خود با خدماتی همچون مشاوره و نصب چوب ترموود به مشتریان خود در تمام نقاط کشور ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.