رنگ چوب ترمو به عنوان محافظ نوین ترموود شناخته می شود.

 

 

که در تناژ های رنگی مختلف تولید می شوند. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین روش های جدیدی برای تولید انواع کالا و محافظت از آن ها ابداع شده است. این روش های جدید به منظور زیباسازی و افزایش طول عمر کالا مورد استفاده قرار می گیرند. برخی کالا ها ارزش این را دارند که عمر مفید آن ها طولانی تر باشد.

یکی از این کالا ها چوب است که ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارد. در بسیاری از نمای های داخلی و خارجی ساختمان ها نمایی زیبا و طبیعی را به وجود می آورد. چوب در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان بسیار محبوب است و جزو متریال های پر طرفدار محسوب می شود.

به دلیل هزینه بالای چوب (زمان ساخت و خرید) روش‌ های جدیدی برای ماندگاری بیشتر آن ابداع شده است. پوشش هایی که روی سطح قرار می‌گیرد از چوب در برابر رطوبت، نور خورشید و پوسیدگی محافظت می کند.روش جدید فرآوری چوب با نام چوب ترمو یا ترموود شناخته می شود. پوشش جدید و محافظ این نوع چوب ها رنگ چوب ترمو نام دارد

 

 

چوب ترمو یکی از محبوب ترین انواع محصولات است که در نمای منازل مورد استفاده قرار می گیرد. از این چوب می توان در بخش های داخلی و هم نمای بیرونی استفاده کرد. بسته به محل استفاده لازم است که پوشش چوب از آسیب های احتمالی محیطی در امان بماند تا بتواند کارکرد خود را حفظ کند. به همین خاطر ضروری است سطح کار با یک لایه رنگ مخصوص پوشیده شود. باید توجه داشت که هنگام خرید رنگ مخصوص چوب ترمو دقت شود که رنگ از درجه کیفی بالایی برخوردار بوده تا ماندگاری و مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. برای آگاهی از کلیات خرید این رنگ و اطلاعات جامع درباره آن تا انتها همراه ما بمانید.

خرید رنگ مخصوص چوب ترمو

خرید رنگ مخصوص چوب ترمو

رنگ مخصوص چوب ترمو چیست؟

از آنجا که چوب ترمو در بسیاری از موارد در فضای آزاد و نمای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد، به شدت در برابر آسیب های محیطی قرار دارد. تابش نور خورشید، باد، آب و رطوبت از عوامل مهمی هستند که می توانند عمر مفید چوب را به شدت کاهش دهند. به همین خاطر رنگ هایی تولید شده است تا به عنوان پوشش محافظتی بر روی چوب اعمال شود. در این حالت عمر مفید چوب افزایش یافته و در برابر عوامل آسیب زا محافظت خواهد شد. معمولا این رنگ ها در دو نوع شیمیایی و گیاهی تولید می شوند. مدل گیاهی با محیط زیست سازگارتر بوده و آسیبی به محیط وارد نمی کند. این رنگ مخلوطی از مواد معدنی، حلال ها و روغن است که برای جلوگیری از تخریب بافت چوب مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع رنگ مخصوص ترمو کدام است؟

برای خرید رنگ مخصوص چوب ترمو لازم است که در ابتدا مشخص کنید که چوب شما در کدام قسمت از خانه به کارگیری می شود. چرا که در نمای خارجی و حیاط، چوب ها به قدرت محافظت کنندگی بیشتری از نمای داخلی نیاز دارند. بر همین اساس رنگ های مخصوص ترمو در 2 دسته تولید می شوند که برای هر بخش مناسب واقع شوند.

رنگ چوب ترمو بر پایه آب

رنگ های بر پایه آب

همانطور که از نام این رنگ ها پیدا است، در پروسه تولید به صورتی فراوری شده اند که رقیق بوده و در سطح چوب نفوذ کنند. معمولا پس از اعمال این رنگ بر سطح کار، تا عمق چند میلی متری چوب نفوذ می کند و عملا لایه ضخیمی روی کار ایجاد نخواهد کرد. قدرت محافظت کنندگی خوبی دارد و دوستدار محیط زیست است. بیشترین استفاده آن در نمای ساختمان، پوشش های داخلی و چوب های دکوراتیو خواهد بود.

انواع رنگ مخصوص ترمو کدام است؟

انواع رنگ مخصوص ترمو کدام است؟

رنگ های ترمووود بر پایه روغن

قدرت محافظت کنندگی این رنگ های روغنی بالا است. به صورتی که برای رنگ آمیزی چوب های به کار رفته در نمای خارجی ساختمان، کفپوش های درون حیاط و چوب هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار گرفته اند، کاربرد دارد. یک لایه محافظتی سخت روی سطح چوب ایجاد می کند و مانع از نفوذ عوامل آسیب زا خواهد شد.

انواع رنگ مخصوص ترمو در بازار

برای خرید رنگ مخصوص چوب ترمو باید دقت کنید که کیفیت رنگ در حد قابل قبول بوده و بتواند از چوب در برابر عوامل محیطی محافظت کند. هرچه که کیفیت بالاتر واقع شود، ماندگاری و حفاظت نیز بیشتر خواهد شد. در بازار داخلی کشور مدل های مختلفی از رنگ بر پایه گیاهی و شیمیایی وجود دارد. در اینجا به 2 مورد به اجمال اشاره می شود.

رنگ ترمو ایرانی

یک دسته از رنگ ها تولید داخل بوده و ایرانی است. کیفیت این کارها مناسب بوده و نسبت به نمونه های خارجی قیمت تمام شده کمتری دارند. اما باید توجه کرد که به نسبت مدل های خارجی درجه محافظ کنندگی بالایی ندارد. به همین خاطر بهتر است از رنگ ایرانی برای محیط هایی استفاده شود که در معرض مستقیم تابش آفتاب و رطوبت نیستند. معمولا از این مدل رنگ در چوب های استفاده شده در نمای داخلی و محیط داخلی خانه استفاده می شود.

قیمت رنگ مخصوص چوب ترمو

قیمت رنگ مخصوص چوب ترمو

رنگ ترمووود آلمانی

یکی از باکیفیت ترین رنگ های موجود در بازار داخل، مربوط به کشور آلمان است. این رنگ در نهایت کیفیت و طبق استانداردهای جهانی ساخته و تولید شده است، به همین خاطر گزینه بسیار عالی برای پوشش چوب  های ترمو مورد استفاده در نمای خارجی خواهد بود. خرید رنگ مخصوص چوب ترمو در این مدل به شدت توصیه می شود چرا که این رنگ به گونه ای فراوری شده که خاصیت ضد قارچ، ضد کپک و آنتی باکتریال دارد. همین مسئله باعث می شود قدرت محافظت کنندگی بالایی را برای چوب در هر شرایط محیطی و جوی به ارمغان آورد.

روغن چوب ترمو چیست؟

معمولا پس از اجرای رنگ بر روی چوب، جهت افزایش قدرت محافظت کنندگی و بالا بردن ماندگاری یک لایه روغن مخصوص نیز روی کار اعمال می شود. البته باید توجه داشت که این روغن کاربردهای دیگری نیز دارد و در صنعت چوب بسیار پرکاربرد است.

روغن چوب ترمو چیست؟

روغن چوب ترمو چیست؟

استفاده از لاک چوب لازم است؟

برخی افراد دوست دارند که رنگ چب ترمو آن ها بسیار شفاف و براق دیده شود. برای رسیدن به این مهم به طور معمول پس از اعمال لایه رنگ، یک لایه لاک چوب نیز استفاده می شود. زدن لاک چوب هیچ تغییر رنگی در طیف رنگ چوب ایجاد نمی کند، بلکه تنها باعث می شود سطح کار بسیار شفاف تر و براق تر دیده شود. در نتیجه تاثیر بسیار خوبی در زیبایی محیط خواهد داشت.

ویژگی های رنگ چوب ترمو چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که استفاده از چوب ترمو به تنهایی امکان پذیر است و نیازی به رنگ نیست. چرا که فکر می کنند اعمال رنگ ممکن است زیبایی طبیعی چوب را مختل کرده و از چشم نوازی آن بکاهد. باید گفت خرید رنگ مخصوص چوب ترمو یکی از مهم ترین کارها برای افرادی است که می خواهند از این چوب در نمای ساختمان خود استفاده کنند. برای روشن شدن اهمیت این کار در ادامه مهم ترین ویژگی های این رنگ مورد بررسی قرار می گیرد.

رنگ چوب ترمو برند ایرانی

رنگ چوب ترمو برند ایرانی

  • ایجاد لایه محافظ روی چوب در برابر اشعه خورشید
  • مقاومت در برابر آسیب حشرات موذی به بافت چوب
  • مقاوم در برابر رشد قارچ و خزه در اطراف چوب
  • محافظت از چوب در برابر رطوبت و آب
  • محافظت از بافت چوب در برابر تغییرات آب و هوایی اعم از سرما یا گرما
  • جلوگیری از بروز موج در بافت چوب و یکدست کردن آن

از آنجا که این چوب ها در بسیاری موارد در نمای خارجی، حیاط و حتی اطراف استخرها به کار گرفته می شوند، باید در بهترین سطح کیفی خود بمانند. از این رو با اعمال یک لایه رنگ مخصوص روی آن ها می توان از آن ها در برابر همه آسیب های محیطی محافظت کرد. برای رسیدن به این مهم باید حتما از رنگ های باکیفیت استفاده شود. مجموعه نارون چوب انواع چوب های ترمو خارجی و ایرانی را برای مشتریان خود موجود کرده است و همچنین می توانید رنگ های باکیفیت مخصوص ترمو را با خیالی آسوده از درجه کیفی، از این مجموعه خریداری کنید.

عمر مفید رنگ چوب ترمو

عمر مفید رنگ چوب ترمو

میزان عمر مفید رنگ چوب ترمو

این تصور که با خرید رنگ مخصوص چوب ترمو و یکبار استفاده از آن بر سطح چوب، دیگر برای همیشه از این کار بی نیاز خواهید شد؛ اشتباه است. این رنگ ها در عین قدرتمند بودن و حافظت کنندگی بالا، در طول دوران استفاده به مرور اثر خود را از دست می دهند. در واقع این مواد نیز مانند سایر محصولات ساخته دست بشر دارای عمر مفید هستند. به همین خاطر لازم است جهت حفظ کارایی کامل چوب و رنگ مخصوص، هر چند سال یکبار اقدام به رنگ آمیزی مجدد کنید. معمولا بنا به کیفیت رنگ به کار رفته و شرایط محیطی، زمانی بین 2 تا 3 سال را برای عمر مفید رنگ چوب ترمو تخمین می زنند. اگر می خواهید رنگ شما بیشترین طول عمر را از خود نشان دهد، بهتر است رنگ های موجود در مجموعه نارون چوب را مورد استفاده قرار دهید.