دسته‌بندی نشده

تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور

در صورت خراب شدن رنگ ترمو.ود اصلا جای نگرانی وجود ندارد و لازم نیست که چوب به کار رفته در نما و دکوراسیون ساختمان را تعویض نمایید. تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور امکان پذیر است کافیست که با شرکت هایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند در تماس باشید. البته لازم به ذکر است که تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود امری کاملا تخصصی می باشد و نیاز به مهارت کافی دارد. در همین راستا شرکت بناوود با برخورداری از کادری مجرب و متخصص این آمادگی را دارد که با مناسب ترین قیمت در کوتاه ترین زمان ممکن فرایند تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود را با بالاترین کارایی و کیفیت انجام دهد و بدون این که کوچک ترین آسیبی متوجه چوب گردد آن را برای شما سروران گرامی احیا نماید. اگر در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید و یا این که به دنبال یافتن شرکتی کارآمد برای احیا رنگ ترمووود هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست ما را همراهی بفرمایید.

تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور

تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور

آشنایی با چوب ترمووود

چوب یکی از قدیمی ترین موادی است که به طور طبیعی همواره در دسترس بشر قرار داشته و امروزه نیز از آن برای کاربرد های گوناگونی استفاده می شود. چوب ترمو که تحت عنوان ترمووود نیز آن را می شناسند دسته ای از انواع چوب هایی است که از درخت کاج به دست می آید. این چوب ساختار کاملا طبیعی دارد اما برای این که بتوان از قابیلت آن در موارد مختلف استفاده نمود، ساختار سلولی آن تحت تاثیر فرایند های حرارتی می گیرد. امروزه از این نوع چوب ها به دلیل پایداری و استحکام بالایی که در برابر شرایط محیطی و سخت آب و هوایی دارند به طور گسترده ای برای نمای ساختمان و دکوراسیون به کار گرفته می شوند. اما برای نصب و استفاده کاربردی از چوب ترمووود نیاز به رنگ آمیزی می باشد. فرایند رنگ نمودن چوب ترمو امری ضروری است چرا که هم از این طریق می توان زیبایی نما را دو چندان نمود و هم این که ضریب مقاومت و پایداری را ارتقا داد و از این طریق طول عمر استفاده از چوب ترمووو را برای کاربرد های مختلف افزایش داد. با این حال، رنگ این نوع از چوب ها پس از مدتی دچار ریزش می شوند که نیاز به تعمیرات دارند و بایستی توسط افراد متخصص بازسازی شوند. چوب ترمووود به دلیل طبیعی بودن هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند از این رو گزینه ای بسیار مناسب برای جایگزین نمودن چوب های اشباع شده است.

دلایل تعمیرات و بازسازی نمودن رنگ ترمووود

شاید برای خیلی از عزیزان این سوال پیش آید که دلایل رنگ نمودن چوب ترمووود چیست؟ آیا می توان بدون فرایند رنگ آمیزی، آن را برای موارد مختلف مورد استفاده قرار داد یا خیر؟. از دلایل رنگ نمودن چوب ترمووود، بخشیدن زیبایی و جلا به ظاهر چوب است. از آنجایی که از این نوع چوب برای نمای ساختمان استفاده می شود با رنگ آمیزی و استفاده از رنگ های متنوع می توان جلوه ای زیبا به وجود آورد. البته وقتی چوب ترمووود تحت تاثیر فرایند حرارت قرار می گیرد رنگ آن متمایل به قهوه ای می شود و حالتی سوختگی به خود می گیرد که در چنین شرایطی استفاده از رنگ ضرروی است. همچنین به دلیل این سوختگی اگر چوب ترمووود پوشش سطحی نداشته به مرور در برابر نور آفتاب پوسیده می شود. اما از دیگر دلایل رنگ نمودن چوب ترمووود، بالا بردن مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی است. ساختار شیمیایی و خواص چوب ترمووود با تحت تاثیر قرار گرفتن در دمای 220 درجه سانتی گراد تغییر می  کند. این تغییر خواص استحکام چوب را بالا می برد و موجب می گردد تا خاصیت عایقی و مقاومتی چوب چند برابر گردد.

دلایل تعمیرات و بازسازی نمودن رنگ ترمووود

دلایل تعمیرات و بازسازی نمودن رنگ ترمووود

مزایای تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود

چوب ترمووود به دلیل کاربرد های ویژه ای که در صنعت ساختمان داشته امروزه در مقایسه با سایر چوب ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چوب ترمو را می توان در نمای خارجی و نمای داخلی (کف و پوشش دیوار) به کار برد. قابلیت ویژه استفاده از چوب ترمووود در دکوراسیون موجب شده تا این روز ها طرفداران بی شماری را به سمت خود بکشاند.

مشاهده بیشتر . . .
کارخانه ترمووود ایرانی

ما در ادامه این مقاله شما سروران گرامی را بیشتر با مزایا و کاربردهای ویژه تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود آشنا خواهیم نمود.

  • مقاومت بالای ترمووود در برابر رطوبت

این نوع از چوب در مقایسه با سایر چوب ها از مقاومت بالایی در برابر رطوبت محیطی برخوردارند. همچنین چوب ترمووود دارای کمترین میزان رطوبت می باشد که دلیل آن را می توان به فرایند تولید نسبت داد. زمانی که این چوب تحت تاثیر دمای بالا قرار می گیرد میزان رطوبت آن به حداقل مقدار ممکن می رسد. پایین بودن درصد رطوبت موجب شده تا رنگ و پوشش سطحی آن از عمر و دوام بالاتری برخوردار باشد و دیر تر دچار پوسیدگی شود.

  • مقاومت بالای ترمووود در برابر حرارت

از دیگر ویژگی که می توان برای چوب ترمووود اشاره نمود، مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا است. چوب ترمووود در مقایسه با سایر چوب ها از مقاومت نسبتا خوبی در برابر آتش و دمای بالا برخوردار است.

  • قابلیت نصب آسان چوب ترمووود

یکی دیگر از ویژگی های چوب ترمووود این است که به راحتی می توان آن را در مکان مد نظر نصب و راه اندازی نمود. چوب ترمووود در ابعاد و سایز های مشخصی به بازار عرضه می شود از این رو به هنگام جابه جایی نیازی به برش ندارد و به آسانی می توان آن  را نصب کرد.

  • سازگاری چوب ترمووود

همان طور که پیش تر نیز اشاره نمودیم چوب ترموود، چوبی کاملا طبیعی است و در ساختار آن از هیچ مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده است از این رو با محیط زیست سازگار می باشد و هیچ گونه ضرری برای آن ندارد.

  • مقاومت بالای رنگ چوب ترمووود در برابر نفوذ حشرات

علاوه بر آنچه که اشاره نمودیم، عدم نفوذ حشرات به بافت و ساختار چوب ترمووود از دیگر مواردی است که می توان برای این چوب برشمرد. پایین بودن میزان رطوبت از یک طرف و سطح صیقلی و عدم وجود حفره از طرف دیگر موجب شده تا حشرات به راحتی نتوانند به درون چوب نفوذ کنند.

  • عایق مناسب در برابر سرما و گرما

از دیگر ویژگی که می توان برای چوب ترمووود برشمرد این است که عایق مناسبی در برابر نفوذ سرما و گرما می باشد. زمانی که چوب ترمووود در فرایند پختگی حرارت می بیند، رطوبت خود را از دست می دهد. در پی این کاهش رطوبت خواص عبور حرارتی و الکتریکی نیز از بین می رود و دما (سرما و یا گرما) به راحتی نمی تواند از چوب عبور کند از این رو گزینه ای ایده آل برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می باشد.

مشاهده بیشتر . . .
ساخت نمای ترمووود ساختمان

انواع رنگ موجود در چوب ترمووود

یکی از جذابیت های چوب ترمووود، تنوع در رنگ است که این امر موجب شده برای نمای خارجی و حتی داخلی ساختمان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت های بی شماری وجود دارند که با به کارگیری از آخرین فناوری روز دنیا، رنگ های مخصوص چوب ترمووود را تولید می کنند. شاید برایتان جالب توجه باشد که رنگبندی چوب ترمووود بیش از 80 رنگ است، از این رو تنوع گسترده ای در رنگ برای این محصول وجود دارد. و کاربران می توانند با توجه به سلیقه خود مناسب ترین را انتخاب نمایند. اگر از رنگ خوب و با کیفیت استفاده شود به دلیل این که به عمق چوب نفوذ می کند موجب کاهش میزان رطوبت می گردد در نتیجه تا حد زیادی از پوسیدگی چوب جلوگیری به عمل می آورد. برای تعمیرات و بازسازی چوب ترمووود می توان از دو نوع رنگ استفاده نمود که در ادامه این مقاله به شرح آن ها خواهیم پرداخت. این رنگ ها در سه دسته شفاف، نیمه شفاف و یا جامد تولید و روانه بازار می شوند.

انواع رنگ موجود در چوب ترمووود

انواع رنگ موجود در چوب ترمووود

  • رنگ چوب ترمووود بر پایه آب (water base)

رنگ چوب ترمووود بر پایه آب در 20 طیف رنگی تولید و روانه بازار می شود. این نوع از رنگ ها قادراند که تا عمق 2 الی 3 میلیمتری چوب نفوذ کرده و از پوسته پوسته شدن آن در مقابل تابش نور خورشید جلوگیری به عمل آورند. نفوذ در عمق پایین موجب شده تا رنگ بر پایه آب بیشتر برای رنگ آمیزی ترمووود های نما همچون نمای ساختمان و آلاچیق مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این نوع از رنگ ها تنوع زیادی دارند و با محیط زیست هم بیشتر سازگار هستند. از آنجایی که در مقابل آب و یا سایر محلول ها مقاومت چندانی ندارند در انتها کار از یک تاپ کت و یا لایه کیلر جهت ثابت ماندن بر روی چوب بهره می برند.

  • رنگ چوب ترمووود بر پایه روغن (oil base)

از دیگر رنگ های مورد استفاده در رنگ آمیزی چوب ترمووود، به کارگیری از رنگ هایی بر پایه روغن است. این نوع از رنگ ها در مقایسه با مورد اول به دلیل نفوذ به عمق و ایجاد استحکام بیشتر در مقابل ساییده شدن از کاربرد بیشتری برخوردار می باشند. وجود این قابلیت موجب شده از رنگ چوب ترمووود بر پایه روغن بیشتر برای کفپوش ها، اطراف محوطه استخر، سقف آلاچیق ها، نرده های پله و … مورد استفاده قرار بگیرد. در رنگ چوب بر پایه روغن معمولا اثری از پیگمنت های پر رنگ نیست و بیشتر حالتی بی رنگ دارند که همچون لایه ای شفاف بر روی سطح چوب قرار می گیرند. برای تنوع رنگ بیشتر می توان بر روی این نوع از چوب ها از رنگ هایی بر پایه آب استفاده نمود.

نحوه استفاده از رنگ ترمووود

برای تعمیرات و بازسازی رنگ ترموود نیاز است مراحلی که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت، طی شود تا رنگ به خوبی بر روی چوب اجرا گردد.

نحوه استفاده از رنگ ترمووود

نحوه استفاده از رنگ ترمووود

  • لایه برداری

ابتدا بایستی سطح مد نظر لایه برداری گردد. برای این که سطح یکدستی ایجاد شود لازم است که لایه رنگ قبلی با استفاده از دستگاه ساب و یا صفحه سمباده برداشته شود. این امر موجب می گردد تا سطحی صاف و صیقلی به وجود آید. همچنین سطح می بایست عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی باشد. بدین ترتیب با استفاده از دستگاه واترجت عملیات شستشو صورت می گیرد.

  • اجرای رنگ

بعد از این که سطح چوب از رنگ های باقیمانده و انواع گرد و غبار پاکسازی گردید حالا نوبت به اجرای رنگ است. در این مرحله ابتدا بایستی چندین بار قوطی رنگ تکان داده شود تا رنگدانه ها و همچنین قسمت حلال به خوبی با هم ترکیب شوند با این کار بافتی یکنواخت و صیقلی به دست می آید. سپس با استفاده از یک قلم، سطح چوب به صورت نازک نه ضخیم در جهت چوب، رنگ آمیزی گردد. پس از گذشت24 ساعت از این مرحله، مجددا می توان رنگ دوم را بر روی چوب اجرا کرد.

مشاهده بیشتر . . .
ساخت درب لوکس با ترمو

بهترین رنگ چوب ترمووود برای تعمیرات و بازسازی

برای تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود از رنگ های متنوعی می توان استفاده کرد و این امری کاملا سلیقه ای است. امروزه با توجه به این که استفاده از چوب ترمووود در نمای ساختمان با استقبال خوبی مواجه شده، رنگ های متنوع با برند های زیادی به بازار عرضه گردیده تا به خوبی بتوانند جوابگوی نیاز متقاضیان باشند. بهترین رنگ به منظور رنگ آمیزی نمودن چوب ترموود، رنگی است که بتواند به خوبی در برابر شرایط آب و هوایی و محیطی از خود مقاومت نشان دهد. بنابراین برای این امر بایستی از افراد متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک گرفت. در این ارتباط حدود 80 نوع رنگ در بازار موجود است که کاربران با توجه به سلیقه و نمای ساختمان خود می توانند مناسب ترین را انتخاب نمایند. معمولا رنگ های چوب ترمووود در ابعاد 1 و 4 لیتری عرضه می شوند.

بهترین رنگ چوب ترمووود برای تعمیرات و بازسازی

بهترین رنگ چوب ترمووود برای تعمیرات و بازسازی

تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور

همان طور که اشاره نمودیم برای زیبا و طبیعی نشان دادن جلوه چوب ترمووود و همچنین برای بالا بردن مقاومت، آن را رنگ می کنند اما پس از گذشت مدت زمانی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا نا مرغوب بودن رنگ، چوب ترمووود ظاهری نه چندان زیبا به نمای ساختمان می دهد. در واقع رنگ یکی از ملزومات اساسی برای چوب ترمووود به حساب می آید که مانع از پوسیدگی آن می گردد. در چنین حالتی با استفاده از مواد با کیفیت اقدام به تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود می کنند تا همچنان این محصول بتواند موجب زیبایی به جلوه ساختمان گردد. متاسفانه به دلیل کیفیت پایین رنگ و یا عدم اجرای مناسب رنگ، این چوب آن طور که شایسته است نمی تواند ظاهر شود به همین دلیل ضرروی است که در انتخاب رنگ چه از نظر کیفیت و چه از نظر اجرا نهایت دقت به عمل آید. مجموعه بناوود با توجه به تجربیات قبلی، به کارگیری دانش نیروی مجرب و البته استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب اقدام به تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور نموده است به گونه ای که تا 80 درصد رنگ این چوب را احیا می کند. با بازسازی رنگ ترمووود در کنار زیبایی نما، مقاومت چوب به طور فزاینده ای ارتقا پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.