آلاچیق چوب ترمو

ساخت آلاچیق با چوب ترمو توسط مجموعه نارون چوب

فضای باز قدرت ارتقاء و همچنین کاهش شگفتی های معماری خانه شما را دارد. بنابراین مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، سرمایه گذاری مقداری پول و زمان برای طراحی فضای باز ضروری است تا اطمینان حاصل شود که زیبایی و فضای کلی خانه شما را افزایش می دهد. مجموعه نارون چوب در ادامه مقاله قصد دارد تا در خصوص ساخت آلاچیق با چوب ترمو توسط این مجموعه اشاره کند و به مزایای مختلف چوب ترمو در ساخت آلاچیق های مختلف، بپردازد.

ساخت آلاچیق با چوب ترمو توسط مجموعه نارون چوب

ساخت آلاچیق با چوب ترمو توسط مجموعه نارون چوب

 

راه اندازی آلاچیق با چوب ترمو

اگرچه آلاچیق ها یک سازه کاملاً سنتی هستند، اما اکنون تبدیل به یک عنصر مرسوم و مجلل در فضای باز تجاری و مسکونی شده اند علاوه بر این، آلاچیق های چوب ترمو کاملاً همه کاره هستند و می توان از آنها برای چند منظوره استفاده کرد و به فضای باز شما زندگی و سبکی بخشید. بنابراین، برنامه ریزی برای ساخت آلاچیق در فضای باز با انتخاب یکی از بهترین مجموعه نارون چوب می توانید یک آلاچیق منحصربفرد راه اندازی کنید.

ویژگی ها و کیفیت چوب ترمو برای ساخت آلاچیق

این فرآیند ساختاری  باعث تغییرات شیمیایی و ساختاری در چوب می شود که در اخر برخی از خصوصیات و کیفیت آن را متغیر می کند. برخی از ویژگی هایی که ترمو را به گونه ای محبوب تبدیل می کند عبارتند از:

ابعاد و پایداری چوب ترمووود

یکی از جالب ترین نکات در مورد چوب ترمو ثبات ابعادی است. در واقع پس از عملیات حرارتی درصد چوب ترمو به 4 تا 6 درصد کمتر می شود و چوب ترمو ویژگی تعادل رطوبت را دارد و این چوب رطوبت را جذب نمی کند دارای ابعاد ثابت است و به دلیل عایق بودن چوب ترمو  ترک خوردگی آن نیز کاهش می یابد.

ابعاد و پایداری چوب ترمووود

ابعاد و پایداری چوب ترمووود

مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

چوب ترمو به دلیل خاصیت کاربردی خود، منبع غذایی برای هیچ گونه حشره یا قارچی نیست و از این نظر برای ساخت آلاچیق فوق العاده است.

مزایای چوب ترمو برای آلاچیق

چوب های ترمو، مزایای مختلفی دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم،

  • سبک بودن نسبت به چوب های مشابه
  • حفظ رطوبت محیط در حد نیازهای طبیعی انسان
  • ادی کردن تغییرات دمایی ناگهانی (سرما به گرما و گرما به سرد)
  • نصب سریعتر و تمیزتر
  • توانایی بسیار بیشتر در برابر آتش، آب، طوفان و سرما نسبت به سایر چوب ها
  • تجزیه پذیری و عدم آسیب به محیط زیست در هنگام تخریب
  • انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر در برابر فشارهای خارجی (مانند زلزله)
  • عایق صوتی منحصر به فرد (به دلیل حفظ هوا در منافذ آن)
  • ماندگاری بالا در برابر پوسیدگی در انواع شرایط آب و هوایی
  • مقاوم در برابر تاب برداشتن و تغییر اندازه
  • مقاوم در برابر حمله حشرات، میکروارگانیسم ها و انواع قارچ ها و کپک ها.

 در چه فضاهایی از چوب ترمو استفاده کنیم؟

کاربرد اصلی چوب ترمو در انواع نمای ساختمان است و چوب ترمو در فضاهای مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی، سونا، کف استخر و سایر فضاها نیز قابل استفاده است، استفاده از ترمو برای آلاچیق نیز به دلیل چوب بودن آن کاملا پذیرفته شده است و بسیار منحصر به فرد می باشد.

انواع طرح های آلاچیق

یک آلاچیق احساس مجزایی از تجمل به اضافه سایه بی نظیر و محافظت در برابر عناصر را ارائه می دهد. به همین دلیل است که می گویند تاج جواهر هر فضای باز، آلاچیق است. آلاچیق ها طرح های مختلفی دارد این طرح ها عبارتند از:

آلاچیق دو بام چوب ترمو

این سبک آلاچیق در پاسیوها و باغ ها تاثیری دیدنی می گذارد. سقف دو طبقه قابل تشخیص، سبکی پیچیده و زینتی ایجاد می کند که به خوبی با سایر ویژگی های پیچیده باغ جفت می شود. ستون ها و منبت های روی این طرح غرفه اغلب دارای پیچیدگی کلاسیک مشابهی هستند. آلاچیق های دو سقفی اغلب در نزدیکی خانه، روی عرشه ها یا روی مناظر سخت قرار می گیرند.

آلاچیق دو بام چوب ترمو

آلاچیق دو بام چوب ترمو

سبک استاندارد

طراحی آلاچیق ساده و زیبا به سبک استاندارد به خوبی با زیبا شناسی روستایی و مدرن مطابق می شود. صاحبان خانه سبک استاندارد را دوست دارند زیرا با هر سبک خانه ایی کاملاً مطابقت دارد و در عین حال به اندازه کافی دست کم گرفته شده است که توجه خانه یا باغ شما را نبرد. اضافه کردن یک گنبد را در نظر بگیرید تا کمی استعداد بیشتر در طراحی را داشته باشید. با یک آلاچیق چوب ترمو، حیاط خود را ایده آل و رویایی کنید.

آلاچیق پشت بام شش گوش

این سبک غرفه منحصر به فرد، یکی از موارد مورد علاقه ما است و درک دلیل آن، آسان است. روکش ظریف سقف و ستون های کلاسیک، این نوع آلاچیق را به ستاره حیاط خلوت شما تبدیل کرده است. صاحب خانه هایی که خواهان سبک آلاچیق برجسته اما پیچیده هستند به سمت آلاچیق پشت بام ناقوس شش گوش جذب می شوند  و زمانی که همه چیز تمام شد از تأثیر آن بر حیاط خلوت خود ناامید نخواهند شد.

 

آلاچیق شیروانی باز

اگر آلاچیق مورد نظر شما، ظاهری سنتی یا روستایی دارد، یک آلاچیق چوبی  باز به سبک چوب  ترمو دقیقا در خانه حیاط خلوت شما خواهد بود. این آلاچیق های زیبا دارای تیرهای آشکار و سقف قوس بلندی هستند که استحکام دست ساز این سازه های بیرونی را نشان می دهند. این همان غرفه ای است که ما در مکان های تجاری مانند پارک های عمومی می سازند اما شما می توانید از ساخت بادوام چنین سازه ای در حیاط خلوت خود نیز لذت ببرید.

آلاچیق های استخر

آلاچیق های استخر، سازه های سایه دار و با دیوارهای باز هستند که در پاسیو نزدیک استخر، یا گاهی اوقات بر روی یک طاقچه بلند در داخل استخر قرار دارند این معمولاً برای پناه گرفتن از خورشید، استراحت در بین شناها یا صرفاً برای لذت بردن از منظره ایی با طراوت از استخر استفاده می شود. امکانات طراحی که ارائه می دهد بی پایان است، زیرا بسته به سلیقه ی شما دارد. آلاچیق استخر همچنین مکان ایده آلی برای راه اندازی یک ایستگاه کباب کردن و منطقه غذاخوری در فضای باز است که در آن افراد می توانند دور هم جمع شوند و از یک باربیکیو لذت ببرند. این طراحی ساده دارای ستون های چوب ترمو و سقف ترمو است که بسیار ایده آل و جذاب است.

مزیت های آلاچیق های چوبی

  • ظاهر پیچیده و ظریف
  • حساس امنیت و خانه نشینی می دهد
  • پایدار و قوی
  • قابل عایق بندی
  • به خوبی با تمام اشکال سقف و مواد بام سازگار است
  • قابل استفاده به عنوان سوله باغ و همچنین سوله
مزیت های آلاچیق های چوبی

مزیت های آلاچیق های چوبی

در واقع، آلاچیق چوبی به نظر می رسد همه جانبه باشد و تقریباً برای هر هدف یا سلیقه ای مناسب باشد.

چه چوبی در فضای باز بیشترین دوام را دارد؟

چوب ترمو چوبی است که بیشترین ماندگاری را در ساخت و ساز آلاچیق دارد صرفاً به این دلیل که نه تنها در برابر پوسیدگی بلکه در برابر حشرات و مسائل قارچی نیز مقاوم است.

آلاچیق چوبی ترمو مدرن

کسانی که فضای باغ یا باغچه ی بزرگ  در خانه هایشان دارند این محصول یکی از مبهترین انتخاب ها برای این نوع افراد است .آلاچیق هایی با سقف چوبی ترمو فضایی گرم و دلنشین دارند و از نفوذ آب جلوگیری میکنند و بسیار مناسب هستند. طراحی دیواره های آلاچیق ها باز است اما بسته به سلیقه ی شخصی افراد دارد که بخواهند دیواره های آلاچیق باز یا بسته باشد. هنگام ساخت آلاچیق  مدل چوبی از انواع گوناگون چوب میتوان استفاده کرد که بیشتر از چوب ترمو و یا روس استفاده می شود البته چوب ترمو مقاومت و کیفیت بسیار بیشتری  نسبت به چوب روس دارد و همچنین قیمت بالاتری دارد.

اندازه ی آلاچیق

اندازه ی آلاچیق بسته به سلیقه شما دارد که آلاچیق با اندازه ی بزرگ بپسندید یا کوچک، در واقع تعداد صندلی های موجود در آلاچیق بزرگ بین ۱۲ تا ۱۵ می باشد و به این آلاچیق می توانید به آن امکانات مورد نیاز مانند گلدان، میز و دیگر امکانات اضافه کنید. در تعداد صندلی های آلاچیق متوسط ۷ تا ۱۱ صندلی دارد و برای پذیرای از مهمان و دوستان خود بسیار مناسب است و برای سرگرمی نیز فوق العاده است. آلاچیق های کوچک دارای ۲ تا ۶ صندلی است و از نظر فضا جادار است و برای اوقات فراغت بسیار خوب است.

 

ساخت آلاچیق چوبی

ساختن آلاچیق با چوب ترمو  باید کاملا استاندارد و اصولی باشد که  مقاوم و طول عمر بیشتری در برابر عواملی مانند  سرما، گرما، باد، رطوبت و دیگر عوامل داشته باشد. علاوه بر چوب ترمو استفاده شده در این سازه باید بسیار با کیفیت باشد، ساخت این سازه نیز اهمیت بسیاری دارد که اگر به دست یک شخص کاردان پایه گذاری و ساخته نشود بعدا خسارت های جانی و مالی زیادی  به دنبال خواهد داشت.

قیمت آلاچیق با چوب ترمو

قیمت آلاچیق ساخته شده با چوب ترمو توسط مجموعه نارون چوب به اندازه و کیفیت آلاچیق بستگی دارد و قیمت آلاچیق از چوب ترمو با آلاچیق های از فلزات و پلاستیک کاملا فرق می کند و این نوع آلاچیق ها بسیار طرفدار دارد.

انتخاب مکان مناسب برای ساخت آلاچیق

پیدا کردن یک مکان برای ساختن آلاچیق چوبی بسیار تاثیرگذار است. باید مکان آلاچیق بسیار دلنشین و لذت بخش باشد و باید طرح آلاچیق چوبی با فضا مطابقت داشته باشد.

کلام آخر

آلاچیق ها در فضای حیاط بسیار زیبا است و برای جشن گرفتن در آلاچیق گزینه ی بسیار مناسب و محبوب است. مجموعه نارون چوب با بهره گرفتن از متخصصان باتجربه در این زمینه، توانسته است تا بهترین سازه های چوبی در رابطه با آلاچیق را به معرض نمایش بگذارد. در اکثر ویلا ها آلاچیق چوبی می سازند زیرا یک استراحتگاه کوچک و آرامش بخش است. آلاچیق ها داری سقف هستند و حتی می توان در روز های بارانی در آلاچیق بشینید و از باران لذت ببرید بدون اینکه خیس بشید. برای ساختن آلاچیق نوع چوب بسیا موثر است و باید بدانید که در برابر عواملی مانند باران، آفتاب، هوا و دیگر عوامل مقاوم است یا خیر بنابراین استفاده از چوب ترمو در ساخت آلاچیق بسیار مناسب است زیرا دوام بالای دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.