دسته‌بندی نشده

چوب زیرسازی ترمووود

قطعا برای نصب هر مصالحی باید مرحله زیرسازی را برای آن انجام دهید و چوب ترمووود هم از این قاعده مستثنی نبوده که می توان آن را در دو روش کلی انجام داد که آن را در ادامه بررسی می کنیم. اما قبل از آنکه به سراغ بررسی چوب زیرسازی ترمووود برویم لازم است تا کمی اطلاعات در رابطه با این مرحله را بیان کنیم.

اولین و مهم ترین نکته ای که در رابطه با این فرآیند باید بدانید این است که علاوه بر اینکه باید دو روش کلی را برای زیرسازی انجام دهید ، در کنار آن باید یک مرحله ی دیگر یعنی مرحله ثانویه را هم اجرا  کنید که این مرحله در واقع استفاده از زیرسازی چوبی است، همچنین توجه داشته باشید که اصلا نمی توانید این مرحله را از زیرسازی حذف کنید. چون مزایای زیادی را برای یک سازه به وجود می آورد. البته در ادامه به بررسی چوب زیرسازی ترمووود خواهیم پرداخت، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا ادامه همراه ما باشید.

چوب زیرسازی ترمووود

چوب زیرسازی ترمووود

معرفی انواع روش های زیر سازی

همانطور که گفته شد، روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توان زیرسازی یک سازه را انجام داد که برای چوب ترمو دو روش کلی وجود دارد که شامل زیرسازی سیمانی یا سیمان کاری و زیر سازی فلزی یا قوطی کشی وجود دارد که هر کدام را متناسب با نوع سازه و همچنین سطح زیرسازی انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که این دو مرحله دو روش مستقل هستند که باعث افزایش استحکام سازه می شود. در ادامه به بررسی انواع روش های زیرسازی خواهیم پرداخت :

  • زیرسازی سیمانی یا سیمان کاری

از این روش زیرسازی برای محیط هایی استفاده می کنند که صاف هستند، یعنی هیچگونه برآمدگی یا شکل خاصی بر روی سطوح این سازه ها وجود ندارد که در نهایت نیاز به پیاده سازی این روش می شود. در واقع در این روش سطوح صاف از آجر و یا از مصالح مشابه استفاده شده است که در آنها با جمع شدن ملات هایی با ضخامت ۴ تا حداقل ۵ سانتی متر از ماسه و سیمان هم تراز و هم سطح به وجود می آید که در این روش یک موقعیت یکسانی با سطح نمای چوبی به وجود می آید.

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

با روش زیرسازی ترمو آشنا شوید

دلیل آن هم این بوده که چوب زیر سازی حداکثر نیم سانتی متر توانایی ایجاد سطح ناشاقولی دارد. بعد از انجام این روش می توان ترمووود را برای نصب آماده کرد که قبل از آن باید زیرسازی ثانویه صورت گیرد و همانطور که گفتیم باید زیرسازی چوب انجام می شود. قبل از آنکه به بررسی مدل بعدی بپردازیم، لازم به ذکر است که ضخامت سطح زیرسازی مورد نیاز نباید کمتر از ۴ سانتی متر باشد، چون نمی تواند چوب را نگه دارد و اجرای  چوب زیرسازی ترمووود به درستی صورت نخواهد گرفت

معرفی انواع روش های زیر سازی

معرفی انواع روش های زیر سازی

  • زیرسازی فلزی یا قوطی کشی

این روش هم، همانند روش قبلی برای سطح مختلفی در نظر گرفته می شود و جالب است بدانید که از این روش در محیط هایی استفاده می کنند که نمی توان از روش سیمان کاری استفاده کرد. یعنی سطح مورد نظر صاف نبوده و دارای برآمدگی روی سطح است و از حالت یکنواخت خارج شده، مثلا همانند دیوار و کف خانه صاف نباشد. برای اجرای زیر سازی با استفاده از این روش، از قوطی  های ۴۰ در ۴۰ سانتی متری استفاده می کنند

مشاهده بیشتر . . .
نصاب ترمووود ایرانی

این قوطی ها را با توجه به شکل و بر مبنای طرح شان به اندازه و تعدادی که نیاز باشد باید از روی سفت کاری جلوتر نصب شود. ولی آن اندازه  ایی که قوطی را در جلو نصب می کنند بستگی دارد به ضخامت چوب زیرسازی و چوب ترمو که باید از آن  کم شود تا مقدار واقعی به دست آید.  حتی بعد از نصب هم باید نکات تراز را رعایت کرد که در واقع رعایت این نکات مهم ترین مسئله در رابطه با زیرسازی است.

آیا برای نصب و زیرسازی ترمو باید نکات خاصی را رعایت کرد؟

آیا برای نصب و زیرسازی ترمو باید نکات خاصی را رعایت کرد؟

الزامات قبل از چوب زیرسازی ترمووود

شما برای روش زیرسازی فلزی چوب زیرسازی ترمووود باید اقداماتی را انجام دهید که ما آنها را در ادامه بررسی می کنیم.

  1. برای انجام زیرسازی فلزی پروفیل مورد نیاز قوطی ۴۰ در ۴۰ بوده
  2. برای انجام زیرسازی به سبک ترین قوطی نیاز دارید که بر خلاف تصور اغلب مردم حتما نباید قوطی سنگین باشد.
  3. البته پروفیل استفاده شده حتما باید از تراز هم راستا برخوردار باشد.
  4. برای اجرای این روش از زیرسازی ) فلزی) باید حتما به نقشه توجه داشته باشید.
  5. به منظور اتصال چوب های زیرسازی به قوطی ها هم می توان از پیچ های سر مته بهره برد که از جنس گالوانیزه بوده و طول ۶ سانتی متر دارد.
الزامات قبل از چوب زیرسازی ترمووود

الزامات قبل از چوب زیرسازی ترمووود

خرید چوب زیرسازی ترمووود

همانطور که می دانید مهم ترین مسئله در رابطه با این محصولات، کیفیت آنها است که با توجه به بالا بودن کیفیت آن ها باید اقدام به خرید ترمو کنید. برای فهمیدن اینکه یک چوب با کیفیت است یا نه، کافی بوده که به ظاهر آن توجه داشته باشید که رنگ و طرح روی آن نشان دهنده همه چیز است. البته توجه داشته باشید کیفیت مهم ترین چیز است، اما همه چیز نیست.

مشاهده بیشتر . . .
تعمیرات و بازسازی رنگ ترمووود در سرتاسر کشور

یعنی برای داشتن چوب با کیفیت لازم نیست که خیلی خرج کنید، چرا که با پرداخت یک هزینه مناسب هم می توانید آن کیفیت و ویژگی مطلوب را در یک چوب به دست آورید. اگر اینطور فکر نمی کنید، قطعا هنوز با نارون چوب آشنا نشده اید، زیرا در کنار ارائه محصولاتی با کیفیت بالا، آن ها را با قیمت مناسب، مقاومت بالا و استحکام عالی به فروش می رساند.

قیمت چوب زیرسازی ترمووود

قیمت چوب زیرسازی ترمووود

سخن پایانی

ما، در این مقاله در تلاش بودیم تا به بررسی کامل چوب زیرسازی ترمووود بپردازیم و انواع روش های زیر سازی را بیان کنیم، امید است که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. فراموش نکنید که برای داشتن یک محصول با کیفیت باید آن را از یک فروشگاه عالی هم خریداری کنید و تا زمانی که اسم نارون چوب در میان باشد حرفی برای گفتن باقی نمی ماند. تنها این موضوع که شما می توانید قبل از خرید با مشاوره های نارون چوب هم مشورت داشته باشید و در مورد محصول مورد نظرتان اطلاعات مهمی را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.