ترمیم چوب ترمو, چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

چوب ترمو یا همان ترمووود از اصلی ترین محصولات چوبی می باشد که در کشور فنلاند وجود دارد که از درخت کاج تهیه می شود و از ویژگی های مهم این چوب می توان به توان و ماندگاری آن اشاره کرد. نکته دیری که در خصوص چوب ترمو قابل بیان است این می باشد که از این متریال در دکوراسیون های داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می کنند. ما را در این مقاله همراهی کنید چرا که می خواهیم در مورد ویژگی ها، کاربرد، انواع و نحوه ترمیم و بازسازی چوب ترمو اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ویژگی های چوب ترمو

همان گونه که در ابتدای مطلب بیان کرده ایم چوب ترمو به دلیل واکنش های طبیعی به یک متریال پر کاربرد تبدیل شده است به همین دلیل مقاومت بالایی به نسبت چوب های معمولی دارد و رنگ آن در اثر خشک شدن به مرور زمان روشن تر از حالت اولیه آن شده است، و ویژگی مثبت دیگری که می توان برای این چوب نام برد این است که ضرری برای محیط زیست ندارد چرا که پروسه ی خشک کردن این چوب به صورت کاملا طبیعی انجام شده و هیچ ماده شیمیایی در آن دخیل نمی باشد. چوب ترمو چوبی با خاصیت ضد پوسیدگی می باشد.

کاربرد های چوب ترمو

از آن جایی که پروسه خشک شدن این چوب به صورت کاملا طبیعی بوده، باعث شده تا کاربرد های زیادی داشته باشد که ما در این بخش از مقاله به این کاربرد ها اشاره می کنیم:
1. مقاومت بالا و قابلیت ضد پوسیدگی این چوب باعث شده تا از آن کف استخر ها استفاده شود.
2. عمر بالای آن منجر شده تا از آن برای ساخت نمای خارجی ساخمان ها استفاده کنند.
3. کاربرد دیگری که چوب ترمو دارد این است که از آن در ساخت کف پوش های چوبی، گاها مبلمان و… به کاربرده می شود.
4. از آن جایی که چوب های ترمو محل مناسبی برای زندگی و فعالیت حشرات نمی باشند برای استفاده در سیستم های گرمایشی مناسب هستند.
5. عایق حرارتی بودن این چوب آن را به یک متریال مناسب برای ساخت سونا کرده است.

مشاهده بیشتر . . .
بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

 

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

انواع چوب ترمو 

چوب های ترمو امروزه به دو دسته سخت چوب و نرم چوب تقسیم می شوند که سخت چوب ها دارای تنوع بسیار بالا در رنگ، کیفیت و… می باشند قیمت بسیار بالای آن ها باعث شده تا در موارد محدودی از آن ها استفاده شود و وسایلی که با این نوع ترمو ها ساخته می شوند گران قیمت می باشند.
نرم چوب ها نیز چوب هایی با شکل ظاهری بسیار زیبا می باشند که شکل ظاهری زیبا و قیمت مناسب این نو.ع از چوب های ترمو باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد و در کار های زیادی از آن ها استفاده شود.

چوب ترمو چگونه تولید می شود؟

پیش از این که بحث ترمیم و بازسازی چوب ترمو را مورد بحث و بررسی قرار دهیم به بررسی تولید این چوب می پردازیم.
● چوب تا دمای درجه حرارت می بیند و این دما تا پیش از سوختن چوب ادامه پیدا می کند و زمان سوختن افزایش حرارت ادامه پیدا می کند.
● افزایش حرارت و دما باعث تغییر خواص شیمیایی چوب می شود و همین تغییر خواص استحکام ومقاومت آن را بالا می برد و آن را به یک چوب عایق تبدیل می کند که این فرایند رنگ چوب را تیره می کند اما زمانی که چوب در معرض نور خورشید قرار بگیرد به تدریج رنگش روشن تر می شود.

نکات مهم در ترمیم و بازسازی چوب ترمو

برای این که عمل ترمیم و بازسازی چوب ترمو انجام دهد باید یک سری نکات رعایت شود که این نکات عبارتند از :
● یک چوب ترموو با مواد با کیفیت تهیه کنید
● نصب نادرست آن
● شرایط آب و هوایی مناسب برای عمل بازسازی

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

مراحل ترمیم و بازسازی چوب ترمو

مرحله اول :
اولین کاری که باید برای انجام ترمیم و بازسازی چوب ترمو انجام داد این است که از متخصصین و افراد با تجربه در این کار کمک بگیرید تا احتمال آسیب چوب ها در این کار به حداقل برسد و برای اولین مرحله مقدار فضای این کار و رنگ و لوازم مورد نیاز ترمیم این چوب مشخص می کنند.

مشاهده بیشتر . . .
صفر تا صد نصب چوب ترمو برای نما

مرحله دوم :
بعد از این که متخصصین رنگ و لوازم مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی چوب ترمو را مشخص کردند باید مشخص شود که این چوب ها به سمباد زنی و یا رنگ آمیزی احتیاج دارند یا خیر و بعد از این که عمل ترمیم و بازسازی انجام شد طول عمر چوب بالا می رود اما زمانی که نیاز به ترمیم جدی گرفته نشود این امکان وجود دارد که میزان خرابی چوب ها به قدری افزایش پیدا کند که مشکل تنها با تعویض آن ها بر طرف می شود. و نکته دیگر در مورد ترمیم و بازسازی چوب ترمو این است که آن هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند به نسبت دیگر ترمو ها بیشتر نیاز به ترمیم پیدا می کنند.
مرحله سوم :
تمام کار های مربوط به ترمیم و بازسازی چوب ترمو اعم از سمباده زدن، شست و شو، رنگ آمیزی، رفع ایرادات چوب و تعویض آن ها در این مرحله انجام می شود.
سمباده زدن :
اولین مرحله در ترمیم و بازسازی چوب ترمو سمباده زنی می باشد که در این مرحله سطوح آسیب دیده شده چوب، یا رنگ های جدا شده که احتیاج به ساب زدن داشته باشد با سمباده رفع می شود.

شست و شوی نما :
آلودگی های موجود در فضا به چوب های ترمو به کاربرده شده در فضای خارجی ساختمان ها آسیب می زند به همین دلیل با شست و شوی کلی نما، مشکلات ناشی از آلودگی را بر طرف می کنند.
رنگ آمیزی چوب :
مرحله دیگر ترمیم و بازسازی چوب ترمو رنگ آمیزی می باشد. بعد از این که فرآیند شست و شوی نما انجام می شود تمامی چوب های به کاربرده شده در سطح نمای ساختمان رنگ آمیزی می شود و دلیل آن ضعف چوب در برابر نور خورشید می باشد که عملیات رنگ آمیزی ترمو ها در دو مرحله انجام می شود. در اولین مرحله چوب ها به طور کامل رنگ آمیزی می شوند و در مرحله بعدی پرداخت یا همان یکدست کردن رنگ انجام می شود.

رفع ایرادات چوب :
گاها در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که در ترمو چوب ها ایرادات جزئی دیده شود مانند جا به جایی الوار ها و ایرادات این چنینی… که برای افزایش استحکام و جلوگیری از آسیب آن ها این ایرادات باید بر طرف شود.
تعویض چوب :
مرحله بعدی در ترمیم و بازسازی چوب ترمو تعویض چوب ها می باشد چرا که گاها میزان آسیب دیدگی آن ها به قدری بالا است که با ترمیم بر طرف نمی شوند یا اگر هم قابل ترمیم باشند هزینه های بسیار سنگینی را به همراه دارند. اصولا این اتفاق زمانی بروز می دهد که چوب هایی که از آن ها استفاده شده کیفیت نا مطلوبی داشته باشند و یا این که در شرایط نا مناسب نگه داری شده اند. اما علاوه بر کیفیت و شرایط نامناسب نگه داری عامل دیگری هم منجر به بروز این اتفاق می شود که آن هم این است که این چوب ها به دست افارد ناشی و شی و یر متخصص نصب شده باشند و این نصب به صورت غیر استاندارد صورت گرفته باشد که در این شرایط تنها راه رفع مشکل تعویض چوب ها می باشد.

مشاهده بیشتر . . .
چوب ترمو ضد حریق

چگونگی ترمیم و بازسازی چوب ترمو 

در بیشتر موارد این امکان وجود دارد که ترمو ها از مواد و متریال مرغوب و در شرایط مناسب ساخته نشده باشند که بعد از مدتی چوب ها نیاز به بازسازی پیدا کنند. اما در صورتی که آسیب ترمو چوب ها به دلیل فشار های ناشی از هوا باشد می تواند به مرور زمان آسیب های دیگری به چوب وارد کند که رفع آن ها تنها با تعویض آن امکان پذیر باشد، که تعویض چوب به معنای تعویض کل نمای ساختمان می باشد که آن هم بسیار هزینه بر است.

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

ترمیم و بازسازی چوب ترمو

نکته پایانی 

از آن جایی که این چوب ها مقاومت بسیار پایینی در برابر نور خورشید دارند اگر می خواهند در فضا های خارجی (نمای ساختمان ها) به کار برده شوند باید رنگ آمیزی آن ها با رنگ های مخصوص انجام شود، چرا که این رنگ ها از چوب محافظت می کنند و علاوه بر محافظت از آن مقاومت چوب را در برابر عوامل جوی و آب و هوا افزایش می دهند. از این بخش مطلب نتیجه می گیریم که اگر هنگام استفاده از این چوب ها از رنگ استفاده نشود
بعد از مدتی ترمو چوب شما نیاز به ترمیم پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.