دسته‌بندی نشده

ساخت درب لوکس با ترمو

درب های چوبی، یکی از مجلل ترین و پرطرفدارترین متریال های مورد استفاده برای ساختمان های مسکونی و تجاری می باشند که علاوه بر ظاهری جذاب و زیبا، از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. درب ها نقش مهمی در زیبایی و حفاظت از ساختمان دارند و انتخاب متریال مناسب و درب شیک می تواند ساختمان را به طرز شگفت انگیزی زیبا و جذاب جلوه دهد. اگرچه امروزه انواع درب ها در بازار تولید و عرضه می شود، اما درب های چوبی از زیباترین و بادوام ترین درب های ساختمانی از گذشته تا به امروز هستند.

همانطور که میدانید درب های چوبی را میتوان با طراحی های متنوعی در مقایسه با دیگر درب ها، طراحی نمود .معماران و طراحان می توانند بهترین و لوکس ترین دربهای چوبی را با سلیقه مشتری طراحی کرده به مشتریان خود عرضه کنند.

درب ترمو یکی از درب های با کیفیتی است که با زیبایی و جذابیت خود جلوه خاصی به ساختمان می دهد. در کنار ظاهر و زیبایی چوبی، دوام و انعطاف پذیری در طراحی و کاربرد، مقاومت در برابر دما و حرارت و دوام از دیگر خصوصیاتی است که سبب انتخاب هر چه بیشتر این گونه درب ها شده است. همین خصوصیات  هستند که دربهای ترمو را قابل استفاده برای محیط های بیرونی و داخلی می کند.

آشنایی با درب های ترمو و کاربرد آن ها

درب ترمو از چوب گرما یا حرارت تغییر یافته به نام ترمو ساخته می شود. درب های ترمو رنگ ثابتی دارند و همین ویژگی باعث منحصربه فرد بودن این درب ها شده است. این درب ها کیفیت خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند و تغییر نمی کنند. اگر هدفتان خرید یک درب لوکس و کاربردی است، بایستی این نمونه دربها را مد نظر قرار دهید. برای اینکه بهتر با ویژگی های درب ترمو آشنا شوید در این مقاله نحوه ساخت ترمو، درب ضد سرقت

طرز تهیه ترمو

درب ترمو از نوعی چوب صنعتی ساخته می شود که فرآیندی به نام اصلاح حرارتی را طی کرده است. در این فرآیند اجزای دیواره سلولی چوب از بین رفته و بازسازی می شوند و میزان رطوبت چوب را تا حد زیادی کاهش می دهند. در نتیجه این جریان باعث کاهش تورم چوب، افزایش استحکام و دوام چوب، افزایش بسیار زیاد مقاومت چوب در برابر آب و رطوبت و بسیاری خواص دیگر می شود. جالب است بدانید که عملیات حرارتی بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود و در طی این فرآیند چوب آسیبی نمی بیند.

 

درب ضد سرقت ترمو

علاوه بر چوب ترمو، استفاده از درب ضد سرقت ترمو در نمای درونی و بیرونی سازه ها علاوه بر منظره خوب و جذاب، ایمنی بسیاری را برای بنا ایجاد می کند. دلایلی که باعث جذابیت درب ترمو میگردد عواملی همانند ظاهر چوبی زیبا، طبیعی بودن، دوام و انعطاف در طراحی و کاربرد مناسب آن میباشد.

مشاهده بیشتر . . .
فروش تایل ترمو

در تولید درب های ضد سرقت ترمو همه جوانب کار در نظر گرفته می شود. یکی از این جوانب، از بین بردن شرایط رشد قارچ و کپک در آن ها است. این وضعیت در یک فرآیند خشک کردن چوب با بخار آب گرم و همچنین گردش سریع هوا ایجاد می شود. به این منظور، اسیدی که در ساختار چوب موجود است را تبخیر نموده و موجودات میکروسکوپی نابود می شوند. در واقع، بیشتر رزین چوب در طی فرآیند ترموفرمینگ حذف شده و باقیمانده کریستال می شود.

ویژگی های درب ضد سرقت ترمو

  • وزن کم، مونتاژ آسان و سریع، دوام بالا در برابر (رطوبت، دما، آتش، سرما، باران وهمچنین زمین لرزه) میباشد.
  • درب ترمو عایق صدا و دارای مصالح ساختمانی با ماندگاری بالا و مرغوب و درجه یک می باشد.این درب ضد آفتاب است.
  • محصولات چوبی زیبا مانند ترمو معماری مدرن را زنده می کند و طراحی بی روح و سرد ساختمان ها را گرم می کند.
  • این درب ها برای شرایط آب و هوایی مختلف در نقاط مختلف ایران مناسب هستند.
  • در درست کردن این گونه درب ها از هیچ عنصر و مواد غیر طبیعی استفاده نمی گردد.
  • مقاومت مکانیکی بالایی دارند.

امکان تغییر رنگ درب ضد سرقت ترمو به مرور زمان

در فرآیند ترمو چوب، رنگ چوب رابطه مستقیمی با میزان حرارت و زمان پردازش دارد. بنابراین هر چه دمای مورد نظر بیشتر باشد رنگ ترمو ضد سرقت تیره تر می شود. علاوه بر این، هر چه چوب در فر زمان کوتاه تری قرار گیرد، رنگ چوب روشن تر خواهد بود.

البته در کنار این حالات باید تفاوت چگالی چوب و چوب را نیز در نظر بگیرید که کمی با یکدیگر تفاوت دارند. اضافه بر این چوب ترمو اگر در معرض نورخورشید باشد تغییر رنگ داده و به صورت طوسی نقره ای درمی آید. برای جلوگیری از این اتفاق، سازندگان از رنگ یا روغن برای ایجاد یک لایه محافظ روی درب استفاده می کنند تا درب ترمو به مرور زمان تغییر رنگ ندهد.

مراحل تبدیل چوب به ترمو

ابتدا چوب را تا دمای بسیار بالا (220) گرم می کنند تا قبل از رسیدن به مرحله احتراق، دما بالا برود. این فرآیند ساختار شیمیایی چوب را تغییر می دهد، خواص آن را تغییر می دهد، تغییرات منجر به افزایش استحکام و مقاومت بالای چوب می گردد و مانع سرما،گرما، صدا و تبدیل رنگ آن به قهوه ای سوخته می شود.

قیمت و خرید درب های لوکس

یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه مهم است قیمت درب های لوکس می باشد: بسیاری از عوامل موثر بر قیمت درب تاثیرگذار است. از جمله مهمترین موارد می تواند جنس درب باشد. قیمت درب ها با توجه به میزان آهن مصرفی بر حسب کیلوگرم محاسبه خواهد شد و البته میزان کار انجام شده بر روی درب نیز متمایز کننده قیمت خواهد بود. قیمت دقیق آن برای یک درب لوکس غیرقابل تصور است و بسته به نوع طراحی و مواد مصرفی در درب شاهد قیمت متفاوتی خواهید بود.

مشاهده بیشتر . . .
فروش عمده چوب ترمو

مشخصات کلی درب های ضد سرقت ترمو

در ساختار داخلی درب ضد سرقت از ورق های فولادی برای استحکام بیشتر استفاده شده است. درب های ضد سرقت به دلیل وجود عایق ضد سرقت درب از فایبرگلاس و سنگ و همچنین عایق حرارت و صدا برای جلوگیری از اتلاف گرما گزینه مناسبی برای هر نوع ساختمانی هستند. برای جلوگیری از اتلاف انرژی و حتی جلوگیری از ورود گرد و غبار استفاده می شود.

درب های ضد سرقت به دلیل تنوع طرح، رنگ و زیبایی مورد علاقه افراد با سلیقه های مختلف است. یکی از ویژگی های مهم درب های ضد سرقت استحکام بالای آن ها می باشد که با قفل های دیجیتالی روی آن ها باعث افزایش امنیت آن ها خواهد شد. . چنین درهایی اغلب دارای قفل دیجیتال ترکیبی یا اثر انگشتی هستند. استفاده از قفل دیجیتال در درب های ضد سرقت نه تنها امنیت بالایی ایجاد می کند، بلکه راحتی را برای افرادی که در داخل ساختمان هستند، فراهم می کند.

 

امنیت درب ضد سرقت ترمو

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارد از دوام و امنیت بسیار بالاتری نسبت به درب های معمولی برخوردار است. درب ضد سرقت ترمو از نظر ساخت کلی، قفل،یراق آلات و کیفیت با درب های معمولی متفاوت است. قفل های درب ضد سرقت بسیار تقویت شده و در هنگام قفل تقریباً باز نمی شوند. درهای ضد سرقت علاوه بر محافظت از خانه در برابر سرقت باید دارای خواص دیگری مانند مقاومت در برابر آتش، عایق حرارت و سرما، رطوبت و صدا باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجزای درب ضد سرقت ترمو

درب های ضد سرقت با قفل ها و سیستم های ضد سرقت تجهیز شده اند .تک تک  از این قفل ها از سطح ایمنی و امنیت بالایی برخوردارند. اساسی ترین و با اهمیت ترین اجزای درب ضد سرقت قفل ها و یراق آلات هستند. بر این اساس موقع خرید درب ضد سرقت باید به قفل ها ویراق آلات آن دقت کنید. علاوه بر این، بر حسب معمول درب های لولایی از بیرون یا از هر دو طرف پنهان می شوند که با برداشتن لولا جلوی باز شدن درب را میگیرد. درب های ضد سرقت اکثراً از چندین لایه درست میشوند. لایه های درونی آن برحسب معمول از ام دی اف، فلز ، اچ دی اف، شیشه و … ساخته می شوند. درب های ضد سرقتی که از فولاد ساخته شده است فضای خالی درب ضد سرقت را  با پشم سنگ پر می شود

مشاهده بیشتر . . .
بازسازی و ترمیم ترمووود

-عایق صوتی و حرارتی درب سرقت

درب های ضد سرقت بایستی  با توجه به مکان استفاده آن با مشخصات متمایز انتخاب گردد. برای مثال درب های فلزی که ساده هستند را می توان از دو لایه ورق آهنی با ضخامت یک میلی متر در هر طرف درب و یک لایه مانع صدا و حرارت به عنوان لایه میانی ساخت. از آپارتمان هایی استفاده کنید که امکان ایجاد سر و صدای سارقان برای شکستن در وجود نداشته باشد

اما در جاهایی که سارقان به سهولت می توانند درب را بشکنند مثل مکان هایی که بیرون از محدوده شهر میباشند بایستی از درب های ضد سرقتی که سیستم امنیتی بالاتری دارند استفاده نمود تا حتی الامکان ورود سارقان را با مشکل مواجه کرد.برای مثال ضخامت لایه های فولادی قسمت بیرونی درب ضد سرقت را در هر طرف به دو میلی متر افزایش داد، و همچنین لایه داخلی را با یک لایه توری فولادی مقاوم که با بتن مخصوص ضد برش، ضد سوراخ و ضد سایش، تقویت کرد.  مواد اسیدی و ضد مخرب و استانداردهای کیفی خاصی برای این گونه درب ها دارد.

صرف نظر از استانداردهای امنیتی مورد نظر در تولید و انتخاب درب های ضد سرقت، از دیگر ویژگی هایی که این درب ها باید داشته باشند، روکش های روی درب می باشد. اگر قرار است از درهای ضد سرقت در مکان های مرطوب یا صنعتی استفاده شود، پوشش لایه بیرونی باید در برابر رطوبت و اسید مقاوم باشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد ترمو از چوب گرما دیده ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد. اگر قصد خرید دارید توصیه می شود انتخاب شما درب های لوکس ترمو باشد. ترمو در پوشش های کف، کف و دیوار، درب های ضد سرقت، دکوراسیون داخلی پله ها و نرده های آپارتمانی، فضای باز ویلاها و پارک ها، طراحی روف گاردن، درب و پنجره کاربرد دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید متریالی است که باید در مورد آن گفته شود: جنس درب های لوکس به گونه ای است که می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. شما می توانید از درب های لوکس ترمو را در هر منطقه از کشور و در هر شرایط آب و هوایی استفاده نمایید. همچنین درب های ضد سرقت ترمو از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.