چوب ترمو, متعلقات نصب ترمو

متعلقات نصب چوب ترمو

آگاهی متعلقات نصب چوب ترمو بسیار مهم است و باید در هنگام نصب چوب ها نکاتی را رعایت کنید. امروزه چوب ترمو کاربرد های زیادی در زندگی افراد دارد که هر کدام از این کاربردها به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد چوب ترموود است. اگر دقت کرده باشید در هنگام خرید هر محصولی ابتدا فروشنده نحوه نصب و اجرای آن را به طور کامل توضیح می دهد و هم چنین در داخل جعبه بسته بندی آن محصول نیز دفترچه راهنمایی وجود دارد که با مطالعه آن، تمامی اطاعات لازم در زمینه استفاده و نصب آن محصول به دست می آورید.

قبل از هر کاری در زمینه نصب ترموود، افراد متخصص ابتدا متعلقات نصب چوب ترمو را به فروشنده معرفی کرده و نحوه نصب کردن را توضیح می دهند. همان طور که می دانید اگر در زمان نصب و اجرای چوب ترمو نکات و اصول را رعایت نکنیم مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری شده و نیاز به خرید دوباره چوب ترمو و نصب صحیح آن است. در این مقاله شما با نحوه نصب و اجرای چوب ترمو آشنا می شوید.

چوب ترموود

چوب ترمو چیست؟

چوب ترموود به چوبی می گویند که در طی فرایندها و مکانیزم های حرارتی ساختار سلولی چوب تغییر کرده و اصلاح شده است. این عمل که سطح چوب را بسوزانند تا مقاومت آن افزایش یابد قرن هاست که ثابت شده و صورت می گیرد ولی تولید چوب ترمو که بر پایه همین عمل است برای اولین بار توسط کشور فنلاند انجام شده و این کشور پیشتاز صنعت تولید ترمووود است.

البته کشورهای دیگری هم چون آلمان، کانادا و ایران نیز در تولید ترموود پیشرفت چشم گیری داشته اند. چوب ترموود تولید شده دارای خواص و ویژگی های زیادی از جمله مقاومت در برابر نور خورشید، رطوبت و باران و هم چنین کاهش وزن است. این ویژگی های چوب ترمو باعث شده تا بهترین گزینه برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان باشد.

مشاهده بیشتر . . .
0 تا 100 مراحل نصب ترمووود کلیه شهرها + آموزش

انواع چوب ترمو

مزایای استفاده از ترموود :

چوب ترموود با فرایندها و مکانیزم های حرارتی تولید شده و رطوبت موجود در چوب از بین رفته است، به همین دلیل در برابر انواع دیگر چوب ها دارای مقاومت بالاتری است و دیرتر می پوسد. چوب ترمو بر خلاف دیگر مواد تولید تولید شده هیچ گونه ضرری به محیط زیست نمی رساند و بازیافت می گردد. دلیل این امر این است که در فرایند تولید ترموود هیچ مواد شیمیایی و مضری استفاده نشده است. یکی دیگر از ویژگی های چوب ترمو این است که رنگ آن به نسبت چوب های معمولی در اثر تابش نور خورشید و بارش باران پریده نمی شود و ثابت می ماند.

همان طور که در قسمت های بالاتر گفتیم، چوب ترموود وزن کمتری نسبت به دیگر چوب ها دارد و این به خاطر این است؛ که مواد مغذی موجود در مغز چوب در طی فرایند حرارتی از بین رفته است و باعث شده تا وزن محصول نهایی کاهش یابد. از بین رفتن مواد مغذی در مغز چوب یک ویژگی دیگر نیز به چوب ترموود اضافه کرده است؛ که امکان رشد قارچ ها، و باکتری ها و هم چنین زندگی حشرات در آن وجود ندارد.

از ویژگی های دیگر ترموود می توان به عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد. هم چنین چوب ترمو به دلیل اینکه در طی فرایندهای حرارتی تولید می شود، دارای رنگ های قهوه ای زیبایی است. همه ی این ویژگی ها باعث شده تا چوب ترموود بهترین گزینه برای استفاده در نمای بیرونی و در دکوراسیون داخلی باشد.

مشاهده بیشتر . . .
نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

استفاده از چوب ترمو در نمای خارجی ساختمان

متعلقات زیرسازی

در این قسمت به روش نصب ترمووود می پردازیم و شما با متعلقات نصب چوب ترمو اشنا می شوید.. برای نصب ترمووود ابتدا شما باید زیر سازی لازم را انجام دهید که زیرسازی به دو شکل انجام می شود، یکی از روش زیر سازی فلزی و دیگری از روش زیر سازی سیمانی صورت می گیرد. در روش زیر سازی فلزی متعلقات نصب چوب ترمو، قوطی های فلزی، میله ها، چوب های زیرسازی و دیگر وسایل جرئی هستند. قوطی هایی که در روش زیرسازی فلزی استفاده می شوند باید  از هم فاصله گرفته شده و در سایزهای ۴۰ در ۴۰ و ۵۰ در ۵۰ باشند.

برای استفاده از این قوطی ها ابتدا باید هر کدام از قوطی ها را با فاصله ۵۰ متری از هم قرار داد و هم چنین این قوطی ها باید ۷ سانتیمتر در هر طرف از لبه کار فاصله داشته باشند. برای که قوطی های فلزی در جای خود نصب شوند باید آنها را به میله هایی که از قبل بر روی کارت قرار داده شده اند، جوش داد تا در جای خود ثابت باشند. در روش دیگر زیر سازی که زیر سازی سیمانی است که متعلقات نصب چوب ترمو در این روش شمشه های سیمان با ضخامت ۴ سانتی متری و دیگر تجهیزات هستند.

متاسفانه این روش زیرسازی به دلیل اینکه سیمان بعد از گذشت زمان تغییر شکل می دهد، مطلوب نیست و توصیه نمی گردد. پس بهترین روش برای زیر سازی چوب ترمو استفاده از روش زیر سازی فلزی است.

مشاهده بیشتر . . .
خرید اینترنتی ترمووود

مراحل برش چوب ترمو

چوب زیرساز

بعد از اینکه زیر سازها نصب شد، باید چوب زیرساز را نصب کنید. نصب کردن چوب زیرساز باعث می شود تا ا از تماس مستقیم چوب ترموود با زیرساز فلزی جلو گیری  کند. دلیل اینکه باید از تماس مستقیم ترمو با زیر ساز فلزی جلوگیر شود این است که ضرایب انبساط چوب و فلز  تفاوت است. جنس چوبی که برای زیرسازی استفاده می شود از چوب روسی است که دارای خاصیت هایی است. این چوب با قرار دادن آن در ماده اشباع، سبب شده تا رطوبت موجود در آن 25 درصد کاهش یابد و به همین دلیل به آن چوب اشباع یا Brownwood می گویند.

چوب زیرسازی که در نما استفاده می شود باید ابعادی در اندازه های ۲۵ در ۴۵ و ۲۵ در ۲۵ میلیمتر داشته باشد و هم چنین با فاصله ۵۰ میلی متر از یکدیگر قرار گرفته باشند. ولی چوب زیر سازی که در کف استفاده می شود باید دارای ابعاد ۵۰ در ۴۰ میلی متر بوده و همچنین فاصله آنها از یکدیگر باید 40 سانتی باشد.  متعلقات نصب چوب ترمو علاوه بر چوب زیرساز و دیگر تجهیزات زیرسازی، پیچ استیل یا پیچ رنگ کوره ای با ابعاد 4.8*3.8 و پروفیل های ترموود هستند.

استفاده از ترموود در نمای بیرونی

سخن آخر

با مطالعه این مقاله با متعلقات نصب چوب ترمو آشنا شدید و دانستید برای زیرسازی چوب ترموود به چه تجهیزاتی نیاز است. حال اگر قصد استفاده از چوب ترمو در ساختمان خود را دارید می توانید به سایت نارون چوب مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر این سایت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.