پروفیل ترموود

بهترین نوع ترموود

 

برای زیباسازی نمای خارجی و داخلی ساختمان از مصالح مختلفی بهتره برده می شود. ترموود، از جمله مصالح پر طرفدار در معماری نوین است. این نوع چوب هم برای نمای داخلی و هم معماری خارجی استفاده می گردد. برای مثال جهت زیباسازی محوطه باغ و ویلا، تزیین استخر و سونا بسیار کاربردی است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا 1.بهترین نوع ترموود به شما معرفی کنیم.

1.بهترین نوع ترمووود بر پایه ماده خام

بهترین نوع ترموود متعلق به کشور فنلاند است. این نوع چوب قالبا از الوار درخت کاج تهیه می شود. دیگر انواع با کیفیت ترموود از جنس نوئل، صنوبر، اسپراسوس و ایروکو هستند. البته الوارهای دیگری نیز برای فرآوری، ذیل نام ترموود شناخته می شوند. اما کیفیت ترموود کاج و صنوبر تولیدی کشور فنلاند را ندارند. در کل انواع مختلفی از ترموود تولید و فروخته می شود. ترموود تهیه شده از کاج مقاومت بسیار بالاتری از اسپراسوس دارد. ضمن اینکه چوب کاج از زیبایی ظاهری بیشتری نیز برخوردار است. در نتیجه در گروه محصولات ارزان تر و به اصطلاح b قرار می گیرد.

 

1.بهترین نوع ترمووود

1.بهترین نوع ترمووود

از این رو پیشنهاد می شود قبل از خرید آن، اطلاعات خود را بالا ببرید.

2.چه فاکتورهایی کیفیت ترموود تولیدی فنلاند را خاص می کند؟

بدون شک بارها و بارها شنیده اید که کیفیت بی دلیل نیست. این موضع برای ترموود تولید فنلاند به خوبی صدق می کند. کشور فنلاند با تجربه چندین و چند ساله ای که در ایجاد جنگل های مصنوعی کاج دارد، پروفیل نوع ترموود را به بازار جهانی صادر می کند. البته ناگفته نماند که موقعیت جغرافیایی این کشور نیز در کیفیت بی نظیر این چوب ها بی تاثیر نیست. تا حدی که ترمووود فنلاندی تا ۲۰ سال عمر می کنند.

البته کیفیت آن را نمی توان تنها به ماندگاری و دوام آن خلاصه کرد. زیبایی خیره کننده این چوب های گرما دیده، از دیگر عوامل با کیفیت خواندن آن است. متاسفانه در سال های اخیر، ورود این محصول با ارزش به کشور بسیار محدود شده است. شرکت ها در این شرایط اقدام به وارد کردن ترموود روسی کرده اند. چوبی که از نظر کیفیت با ترموود فندلاند فاصله زیادی دارد. البته این محدودیت به مشکل عدم برخورداری از تکنولوژی مناسب نیز ظهور کرده است. زیرا چوب های فرآوری شده، حتی با داشتن مواد خام اولیه مناسب، ضمن عدم رعایت استانداردهای مورد نظر، تبدیل به محصول نهایی خوب نمی شوند.

زیباسازی محوطه

زیباسازی محوطه

همین موضوع باعث شده تا کیفیت ترموود فرآیند شده با تکنولوژی فنلاندی، بهتر از نوع وطنی و روسی شود. البته اغلب متقاضیان، به دلیل کم یاب یا نایاب بودن و هزینه بالای ترمووچوب فنلاندی، نوع داخلی را ترجیح می دهند.

مشاهده بیشتر . . .
پروفیل ترمووود

3.کیفیت و دوام ترمووود فنلاندی در مقابل دیگر محصولات بازار

ترموود ویژگی های منحصر به فردی مانند مقاومت در مقابل حشرات، رطوبت، اشعه آفتاب و…. دارد. اما بد نیست بدانید این ویژگی های کیفی در میان انواع ترموود متفاوت است. به تعبیری دیگر، این ویژگی های برجسته می تواند در میان انواع ترموود، متغییر باشد. برای مثال برخی از انواع ترموود، تغییر اندازه زیادی در طول زمان تجربه نمی کنند. یا در مقابل رطوبت مقاومت بیشتری از انواع دیگر ترموود دارند. وجود این نوع برتری در کیفیت، مشخصا از تکنولوژی برتر تولید حاکی است. همین مورد می تواند نقطه عطف تفاوت ترموود فنلاندی با دیگر انواع ترموود باشد. در ادامه فاکتور های تاثیر گذار تولید ، یعنی ترمو فنلاندی را بررسی می کنیم.

4.برتری کیفی ماده اولیه چوب ترمووود فنلاندی

همانطور که گفته شد، کیفیت ترموود تولید شده در فنلاند زبانزد بازار چوب است.

جنگل های مصنوعی فنلاند، منابع خام برای تولید چوب ترموو با کیفیت

جنگل های مصنوعی فنلاند، منابع خام برای تولید چوب ترموو با کیفیت

این مصالح، به خصوص انواعی که از جنگل های شمال فنلاند تهیه می شوند، کیفیت بالاتری از دیگر ترموودها دارند. پس تا به اینجا کار نقش مواد خام با کیفیت، در کیفیت محصول نهایی روشن شده است. با این حساب چه چیزی باعث مقاومت بی نظر ترموو شمال فنلاند و تبدیل آن به بهترین نوع ترموود می شود؟ مطابق بررسی ها، کاخ سوزنی با داشتن گره های منظم در بافت خود ضامن این کیفیت است. درختان تزیینی پاین، با داشتن گره پروانه شکل و منظم در ساختار خود، تاثیری مستقیم بر کیفیت ترموود تولید خواهد داشت.

مشاهده بیشتر . . .
خرید ترمووود ایرانی

5.مقایسه کیفیت محصولات بازار ترموود با کیفیت ترمووود فنلاندی

پیشتر گفته شد که در نبود چوب باکیفیت فنلاندی، ترموود روسی جای خود را در بازارهای ایران باز کرد. البته اندکی بعد به دلیل کیفیت پایین چوب روسی، واردکنندگان بار دیگر به چوب فنلاندی روی آوردند. زیرا تولید چوب ترمو از چوب روسی، کیفیت محصول نهایی را به شدت پایین آورده بود.

یکی از دلایل افت کیفیت، وجود ترک در بافت چوب های روسی عنوان شد. ناگفته نماند که در نتیجه این ترک ها، مقاومت ترموود به شدت افت می کند. در نتیجه کاربرد آن در نمای بیرونی خانه، مقرون به صرفه نخواهد بود. علاوه بر اینکه عمر این نوع ترموود ها نیز کوتاه تر از نوع با کیفیت فنلاندی برآورد شده است.

چوب با کیفیت فنلاندی مناسب برای نمای بیرونی ساختمان

چوب با کیفیت فنلاندی مناسب برای نمای بیرونی ساختمان

لازم به ذکر است، که وجود گره های زیاد در چوب روسی، موجب ایجاد شکستگی های ریز در محصول نهایی می شود. کیفیت چوب فنلاندی از آن جهت متمایز است، که درخت کاج اولیه، شاخه جانبی کم تری دارد. در نتیجه گره های کم تری در محصول تولیدی مشاهده می شود. همین مسئله آن را به بهترین نوع ترموود تبدیل کرده است.

6.نقش تکنولوژی اعمال فرایند در کیفیت ترمووود فنلاندی

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، تکنولوژی در کنار ماده خام مناسب ضامن کیفیت ترمووچوب تولیدی است. از مهم ترین عوامل کیفیت ترمو فنلاندی، آزمایشگاه های کنترل کیفی این کشور به شمار می رود. این آزمایشگاه ها توانی سنجش دقیق حرارت وارده به چوب و کنترل یکنواختی حرارت را دارند. دقت در ایجاد فضایی فاقد اکسیژن و مانیتور کردن دقیق میزان روطوبت چوب ها در کوره، عامل دیگری بر کیفیت ترمو فنلاندی است.

مشاهده بیشتر . . .
پروفیل ترمووود

داشتن تمامی استانداردهای لازم، این نوع مصالح را به بهترین نوع ترموود در بازار بدل کرده است. استانداردهایی که ترموود فندلاندی را مناسب مکان های باز با شرایط سخت محیطی می کند. این نوع چوب در مقابل فشارهای مکانیکی هم مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. از دیگر خصوصیات خوب ترموود فنلاندی می توان به عدم استفاده مواد شیمیایی در ساختار آن اشاره کرد.

کنترل دقیق دما و دیگر فاکتورها در کارخانجات چوب ترموود فنلاند

کنترل دقیق دما و دیگر فاکتورها در کارخانجات چوب ترموود فنلاند

از آنجا که این گره ها نقش مهمی در کیفیت ترموود ایفا می کنند، همواره زیر ذره بین متخصصان قرار دارند. این یکسانی در گره ها نتیجه پرورشی بود چوب ها و نظارت دقیق بر کشت و رشد آنهاست.

7.کیفیت ظاهری ترموود فنلاندی

ترموود فنلاندی مشهور به رنگ تیره آن بوده و از این لحاظ به  1.بهترین نوع ترموود بازار معروف است. مهم ترین دلیل آن پخش مناسب حرارت طی فرایند قلمداد می شود. همین مسأله بر پایداری بیشتر رنگ چوب اثرگذاری مستقیم دارد. انواع روسی و ایرانی ترموود، به دلیل عدم برخورداری از این تکنولوژی کنترل دقیق پخش گرما، مجبور به پایین آوردن دما هستند. این اقدام در جهت جلوگیری از سوختن چوب صورت می گیرد. نتیجتا رنگ مخصوص نهایی در مقایسه با نوع فنلاندی، روشن تر خواهد بود.

نمونه ترموود با کیفیت در فضای باز

نمونه ترموود با کیفیت در فضای باز

کوره های استاندارد فنلاندی شرایطی را محیا می کنند، که در انتها و ابتدای ترمووچوب ترک دیده نشود. این مسئله خود باعث طول عمر بیشتر  ترموو می شود.

جمع بندی:

اگر فاکتور قیمت را نادیده بگیریم، ترموود ایرانی یا روسی به ظاهر به صرفه تر خواهند بود. اما مسئله مهم در این میان کیفیت و عمر ترموود فنلاندی در دراز مدت است. این نکته کفه ترازو را به سمت نوع فنلاندی ترمو، سنگین تر خواهد کرد. زیرا، در بلند مدت ترموو فنلاندی به علت استحکام و عمر بیشتر مقرون به صرفه تر خواهد بود. از جمله شرکت های کارکشته در زمینه مشاوره خرید و عرضه بهترین نوع ترموود به شمار می رود. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدام به خرید با مشاوران این گروه تماس حاصل نمایید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.