چوب ترمو فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی را در نارون چوب جستجو کنید. چوب یک ماده‌ی طبیعی و منحصر به فرد است که کاربرد مختلفی در زندگی انسان دارد. چوب‌های موجود در طبیعت به صورت خام قابل استفاده نیستند و برای این‌که انسان بتواند از آن‌ها استفاده کند، می‌بایستی در آن تغییراتی به وجود آورد. به همین منظور چوب‌ها پس از استخراج از طبیعت به کارخانه‌های مختلف رفته و در آن‌جا تغییر شکل داده می‌شوند. چوب‌ها انواع مختلفی دارند و کاربرد هر یک از آن‌ها  با دیگری متفاوت است.

در میان انواع چوب، نوعی از چوب‌ها وجود دارند که به آن ترمووود فنلاندی گفته می‌شود. ترمووودها در ساخت بیشتر مصنوعات چوبی مورد نیاز انسان کاربرد دارند. در ادامه‌ی این مقاله در مورد ترمووود فنلاندی برای شما توصیحاتی را ارائه می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر ابتدا باید بدانیم که ترمووود  فنلاندی چیست. با ما همراه باشید.

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

انواع ترمووود

ترمووودها از نظر نوع به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

۱:ترمووود فنلاندی: ترمووودهای فنلاندی در کشور فنلاند ساخته شده و سپس به دیگر کشورها صادر می‌شوند. این ترمووودها از چوب طبیعی به وجود می‌آیند. در ساخت انواع مصنوعات چوبی انسان‌ها کاربرد دارند. ترمووودهای فنلاندی خواصی همچون مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر خوردگی دارند.

۲:ترمووود ایرانی:ترمووودهای ایرانی از نظر کیفیت ساخت به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول ترمووودهایی هستند که توسط شرکت‌های معتبر ایرانی و از طریق روش‌های اصولی و با دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

این ترمووودهای ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند با ترمووودهای خارجی به رقابت بپردازند. البته این ترمووودها نسبت به سایر ترمووودها از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

دسته‌ی دوم ترمووودهای ایرانی،ترمووودهایی هستند که توسط شرکت‌های نامعتبر و غیر استاندارد تولید می‌شوند. این ترمووودها معمولا به صورت قاچاقی به فروش می‌رسند و کیفیت چندانی ندارند. این دسته از ترمووودها به وسیله‌ی دستگاه‌های معمولی تولید شده و ارزان قیمت هستند.

مشاهده بیشتر . . .
راهنمای خرید چوب ترمو

۳:ترمووود اس:نام این ترمووودها از ویژگی با ثبات بودن آن‌ها گرفته شده است. ترمووودهای اس توسط دستگاه‌های بسیار پیشرفته تولید و عرضه‌ می‌گردند.

۴:ترمووود دی:این نوع از ترمووودها نیز نام خود را از ویژگی بادوام بودنشان گرفته‌اند. به طور کلی ترمووودهای دی نسبت به دیگر ترمووودها از کیفیت بالاتری برخوردارند و متناسب با کیفیتشان، قیمت مناسبی نیز دارند.

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

ترمووود فنلاندی چیست؟

ترمووود فنلاندی نوعی چوب است که انسان از آن در ساخت بیشتر وسایل مورد نیاز خود استفاده می‌کند. این چوب از  چوب درخت کاج تولید می‌شود و ساخت کشور فنلاند است. این کشور در سال‌های اخیر در زمینه چوب و مصنوعات چوبی پیشرفت بسیار زیادی کرده است که یکی از این پیشرفت‌‌ها، تولید  ترمووود فنلاندی می‌باشد. این چوب مزایا و کاربرد زیادی در زندگی انسان دارد که در ادامه‌ی این مقاله به آن می‌پرداریم.

فواید ترمووود فنلاندی

ترمووودهای فنلاندی فواید و کاربرد فراوانی در زندگی انسان دارند. از این نوع ترمووودها در ساخت انواع مصنوعات چوبی، نمای ساختمان‌ها و پارکت خانه‌ها استفاده می‌شود. ترمووودهای فنلاندی قابلیت مقاومت در برابر رطوبت را دارا می‌باشند و ابعاد آن‌ها دارای ثبات است. ترمووودهای فنلاندی فاقد مواد و ترکیبات سمی و رزین‌های صنعتی می‌باشند.

این نوع از چوب  عایق صوتی می‌باشد و از ایجاد آلودگی صوتی در محیط جلوگیری می‌کند. ترمووودهای فنلاندی وزن کم‌تری نسبت به سایر ترمووودهای موجود در بازار دارند و رنگ‌ آن‌ها نیز ثابت می‌باشد.

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

مراحل تشکیل ترمووود فنلاندی

ترمووودهای فنلاندی طی انجام فرآیند‌های مختلف تولید می‌شوند. این فرآیند‌ها مرحله به مرحله برای چوب اتفاق می‌افتد و در نهایت ترمووود تولید می‌شود.

در مرحله‌ی اول چوب را درون تنوری با دمای بالا قرار می‌دهند و سپس به آن حرارتی بین صد الی صد و سی درجه‌ی سانتی‌گراد وارد می‌کنند.  چوب در این شرایط ساعاتی را سپری کرده و سپس  رطوبت آن گرفته شده و چوب خشک خشک می‌شود.

مشاهده بیشتر . . .
خرید مستقیم چوب ترمو فنلاندی از کارخانه لونا وود

در مرحله‌ی دوم به چوب خشک شده حرارت بسیار بالایی وارد می‌کنند تا این چوب ترمو شود.

در مرحله‌ی سوم چوب حرارت دیده‌ی خشک شده کم کم با استفاده ار دستگاه‌های خنک کننده‌ی پیشرفته، خنک می‌شود. در مرحله‌ی سوم ممکن است چوب هنگام خنک شدن  ترک بخورد و شکاف‌هایی بردارد. برای جلوگیری از این اتفاق باید هنگام حرارت‌دهی و خنک‌سازی از دستگاه‌های متعادل ساز پیشرفته استفاده شود.

معایب ترمووود فنلاندی

ترمووود فنلاندی بر خلاف فواید بسیاری که دارد، معایبی نیز دارد که باعثرشده است لسیاری از افراد از انتخاب این نوع چوب خودداری کنند.

۱:اولین عیب ترمووود فنلاندی این است که این چوب در دما و حرارت  بسیار بالا ساخته می‌شود. بنابراین ممکن است چوب پوک شده و صمغ‌های میانی خود را از دست بدهد. در نتیجه ترمووود شکننده شده و دیگر به کار نمی‌آید.

عیب دیگر ترمووودهای فنلاندی این است که فرآیند تولید این ترمووودها ممکن است به طبیعت آسیب زیادی برساند.

علاوه براین، تولید ترمووود فنلاندی به چوب زیادی نیاز دارد که در نتیجه ممکن است چرخه‌ی طبیعت را به هم زده و به محیط زیست آسیب وارد کند.

از دیگر عیب‌های ترمووودهای فنلاندی این است که این چوب‌ها در فرآیند تولید خود، گرمای زیادی را تحمل می‌کنند و در نهایت بافت آن‌ها ضعیف شده و قدرت انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند.

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

کاربرد ترمووود فنلاندی

از ترمووودهای فنلاندی در انواع محیط‌های اداری و مسکونی  استفاده می‌شود.  در استخرها از ترمووودهای فنلاندی برای ساخت سونا و جکوزی استفاده می‌شود. چرا که این ترمووودها قابلیت مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارند. ترمووودهای فنلاندی در نمای خانه‌ها نیز به کار می‌روند زیرا در برابر رطوبت و آب باران مقاومت بالایی دارند.

کاربرد دیگر این ترمووودها در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی منازل است. به طور کلی ترمووودهای فنلاندی در ساخت اکثر مصنوعات چوبی مورد نیاز زندگی انسان کاربرد دارند.

مشاهده بیشتر . . .
بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

ویژگی‌های ترمووود فنلاندی

ترمووودهای فنلاندی در انواع رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشند و طراحی آن‌ها بسیار ظریف و زیبا می‌باشد. عللوه بر این ترمووودهای فنلاندی کیفیت بالایی دارند چرا که این ترمووودها در کشور‌های بسیار پیشرفته و با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ی صنعتی تولید می‌شوند.

قیمت ترمووود فنلاندی

ترمووودهای فنلاندی فواید زیادی مانند وزن پایین، مقاومت بالا، زیبایی، براقیت زیاد و انعطاف پذیری  را دارا می‌باشند و همین موضوع سبب شده است که قیمت ترمووودهای فنلاندی نسبت به سایر چوب‌ها در سطح بالایی قرار بگیرد. البته قیمت ترمووودهای فنلاندی با توجه به عواملی مانند رنگ ترمووود، جنس جلادهنده‌ی ترمووود، متراژ ترمووود و نوع آن متغیر است و بر اساس این عوامل می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد.

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

نمایندگی رسمی ترمووود فنلاندی

سخن پایانی

چوب یکی از اجزای طبیعت است که امروزه در زندگی انسان‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. انسان‌ها از چوب در ساخت انواع وسایل و ابزارآلات زندگی خود استفاده کرده و از آن بهره می‌برند. چوب‌هایی که انسان از آن‌ها برای ساخت ابزارآلات خود استفاده می‌کند انواع مختلفی دارند. این چوب‌ها بر اساس نوع خود کاربرد‌های مختلفی نیز دارند. از چوب‌های موجود در بازار در ساخت انواع خانه‌های چوبی، درکوراسیون داخلی خانه، ساخت آلاچیق، ساخت سونا و جکوزی، ساخت انواع مبلمان و اثاثیه‌ی چوبی منزل و انواع سرویس‌های خواب و کودک استفاده می‌شود.

همان‌طور که گفتیم چوب‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها ترمووود فنلاندی می‌باشد. ترمووودها چوب‌های حرارت دیده‌ای هستند که کاربرد مختلفی در زندگی انسان دارند. این چوب‌ها از ظرافت بالایی برخوردارند و در برابر رطوبت مقاوم هستند. همچین ترمووودهای فنلاندی براقیت بالایی دارند و به دلیل زیبایی ظاهری در دکوراسیون انواع محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترمووودهای فنلاندی بر خلاف مزایای زیادی که دارند، معایبی نیز دارند که سبب کاهش کیفیت کاربرد آن‌ها در زندگی می‌شود.

از جمله معایب این ترمووودها کاهش قدرت مقاومت آن‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت بالا می‌باشد. در این صورت قدرت انعطاف پذیری ترمووودها نیز کاهش پیدا کرده و دیگر قابل انعطاف نمی‌باشند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.