چوب ترمو فنلاندی, چوب ترمو

بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

ترمووود

چوب ترمو فنلاندی در سال ­های اخیر به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است و هم اکنون به عنوان یکی از چوب ­های محبوب و پرطرفدار به طور گسترده ­ای در دکوراسیون داخلی و حتی خارجی ساختمان­ ها مورد استفاده قرار می­گیرد. این روزها، دیزان و طراحی ساختمان بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است و افراد نیز به دنبال ایده­ هایی نوین برای بهبود بخشیدن به دکوراسیون داخلی و خارجی خود هستند و از طرفی چون چوب­ ها از دیرباز در زندگی ما نقش کاربردی زیادی داشته ­اند و سال به سال هم کاربرد آن­ ها مهمتر می­گردد، بهره بردن از این مواد در دکوراسیون می­تواند انتخابی مناسب باشد. استفاده از چوب ترمو فنلاندی نیز یکی از شیوه ­های نوین در طراحی دیزاین ساختمان است که بسیار نیز پرطرفدار می­باشد. اگر بیشتر می­خواهید درباره چیستی این چوب بدانید و با کاربرد و ویژگی آن آشنایی پیدا نمایید پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مقاله با نارون چوب همراه شوید.

بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

 

چوب ترمو فنلاندی چیست؟

چوب ترمو که در بازار تحت عنوان چوب ترمووود آن را نیز می­شناسند، محصولی فنلاندی است که از درخت کاج به دست می­آید. از آنجایی که از ظاهری بسیار زیبا برخوردار است به عنوان یکی از چوب های گران قیمت در بازار ایران به فروش می­رسد. چوب ترمو فنلاندی در مقایسه با سایر چوب ­های موجود در بازار از استحکام و پایداری بالاتری برخوردار می­باشد که دلیل آن را می­توان به شیوه تولید نسبت داد. از آنجایی که فراوری این چوب از طریق مکانیسم پیشرفته حرارتی است به خوبی می­تواند در برابر کپک، قارچ، حشرات موزی، ساس، طوبت و … از خود دوام و مقاومت نشان دهد. در ساخت چوب ترمووود از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی­شود. چوب زبان گنجشگ و نوعی کاج در ساخت چوب ترمووود به کار گرفته می­شود. گرچه این چوب اصالتی فنلاندی دارد اما در برخی از کشورها همانند آلمان و کانادا نیز در سطح وسیعی تولید و به سایر کشورهای دنیا از جمله ایران صادر می­گردد.

مشاهده بیشتر . . .
چوب ترمو ضد حریق

مزایای استفاده از چوب ترمووود

امروزه یکی از راه­ های خلق فضایی مطلوب به منظور ارتقاء روح و جسم افراد در زندگی، استفاده از عناصر و اشیای ظبیعی همچون چوب می­باشد. چوب از جمله عناصری است که تمایل به رشد و بالندگی دارد و می­تواند نرمش را در زندگی انسان­ ها جاری سازد به همین دلیل استفاده از آن می­تواند حس آرامش و زیبایی را در زندگی ما خلق نماید. همان طور که در بخش ­های قبل هم اشاره نمودیم از چوب ترمو فنلاندی برای طراحی دیزاین ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می­گیرد. این چوب، چون جلوه بصری ایده عالی خلق می­کند گزینه ­ای مناسب برای دکوراسیون می­باشد. با پیشرفتی که در صنعت سازه و ساختمان به وجود آمده بهره بردن از چوب ترمووود نیز گسترش پیدا نموده است. از مهمترین مزایای استفاده از چوب ترمو می­توان اشاره­ ای به موارد زیر نمود:

برخورداری از وزن پایین و سبک بودن در مقایسه با سایر چوب ­ها

توانایی در حفظ رطوبت در حد استاندارد فضا

متعادل بودن نسبت به تغییرات ناگهانی دما

دوام بالا در برابر رطوبت و در نتیجه پوسیدگی

دوام بالا در برابر حشرات موذی، جوندگان، قارچ و کپک

دوام بالا در برابر تاب برداشتن

دوام بالا در برابر آتش، طوفان و …

دوام بالا در برابر ضربات به دلیل استحکام زیاد

منعطف بودن در برابر فشارهای احتمالی همچون زلزله

عایق بی­نظیر صدا

نصب سریع و آسان

راحتی در تمیز کردن

کاربرد چوب ترمو فنلاندی

بیشترین کاربرد چوب ترمو فنلاندی در صنعت ساخت و ساز است. امروزه از این چوب بیشتر به عنوان یک مصالح نوین ساختمانی مورد استفاده قرار می­گیرد. ترمو نقش مهمی را در جلوه دادن به نما ایفا می­کند از این رو امروزه به وفور در دکوراسیون داخلی، خارجی، کفپوش، فضای باز و … به کار گرفته می­شود. به طور کلی برای موارد زیر می­توان از چوب ترمو استفاده کرد:

مشاهده بیشتر . . .
بهترین کشور سازنده چوب ترمو

کفپوش

دیوار پوش

پله و نرده

آلاچیق

درب و پنجره

روف گاردن

قرنیز

بررسی کامل چوب ترمو

بررسی کامل چوب ترمو

تفاوت چوب ترمووود فنلاندی با چوب معمولی

چوب ترمو فنلاندی علاوه بر این که از نظر جلوه بصری نسبت به چوب معمولی برتری دارد و به عنوان مصالحی مناسب برای دکوراسیون به کار گرفته می­شود دارای تفاوت­ های دیگری نیز می­باشد که از آن جمله می­توان اشاره ­ای به موارد زیر نمود:

مقاوت بیشتر در برابر خمیدگی و تاب برداشتن

سازگاری بیشتر با شرایط آب و هوایی

سازگاری بیشتر با محیط زیست

مقاومت بیشتر در برابر فرسایش و پوسیدگی به دلیل دفع رطوبت ­های طبیعی

کاهش انقباض و انبساط با کمتر شدن میزان رطوبت

تفاوت چوب ترمووود فنلاندی با چوب معمولی

تفاوت چوب ترمووود فنلاندی با چوب معمولی

کلام پایانی

برای خرید چوب ترمو فنلاندی بایستی به یکسری نکات توجه نمایید تا بتوانید مناسب ­ترین نوع چوب را خریداری کنید. سطح مقطع چوب و یا ضخامت آن از جمله مواردی هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مشخص می­گردد از این رو حتما لازم است که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. چنانچه قصد خرید این چوب برای دیزان ساختمان خود را دارید می­توانید با کارشناسان نارون چوب تماس برقرار بفرمایید تا به بهترین شکل به کمکتان بیایند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “بررسی کامل چوب ترمو فنلاندی

  1. Navid گفت:

    سلام مرسی چوبها بدستم رسید عالییییییی

    1. fermo گفت:

      ممنون از اعتماد شما 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.