چوب ترمو

قیمت چوب ترمو ارزان

چوب ترمو یکی از مصالح ساختمان سازی می باشد، که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به کیفیت و زیبایی که این نوع چوب دارد، در طراحی داخلی و خارجی ساختمان ها از آن استفاده می شود. چوب های ترمو همان چوب های طبیعی هستند که به روش ترمو کردن ساخته می شوند. در واقع در این روش ها از حرارت زیاد برای افزایش استحکام چوب ها استفاده می شود. چوب های ترمو وزن سبکی دارند و چگالی آن ها در مقایسه با سایر چوب های طبیعی کمتر است. این چوب ها به دلیل چگالی کمتر استحکام بیشتری دارند.

رنگ بندی این چوب ها برای انجام پروژه های مانند دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان ها بسیار مناسب می باشد. شما می توانید در سایت نارون چوب، اطلاعات خوبی در مورد چوب های ترمو به دست آورید. همچنین لیست قیمت چوب ترمو ارزان را مشاهده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد چوب های ترمو در اختیار شما قرار دهیم و شما را با انواع چوب ترمو و قیمت آن ها آشنا نماییم.

قیمت چوب ترمو ارزان

قیمت چوب ترمو ارزان

دوام چوب ترمو ارزان قیمت

قیمت چوب ترمو به عواملی مانند، دوام و استحکام، رنگ و چگالی چوب های ترمو بستگی دارد. اولین چیزی که در استفاده از  چوب های ترمو مورد توجه قارار می گیرد، دوام این نوع چوب ها می باشد. چوب های ترمو بیشتر به خاطر دوام آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا در مواردی مانند نمای ساختمان چوب های معمولی به سرعت پوسیده می شوند و دوام و استحکام زیادی در برابر شرایط سخت مانند رطوبت و فشار ندارند.

چوب های ترمو به دلیل اینکه  تحت حرارت زیاد ساخته می شوند، استحکام آنها افزایش می یابد. هرچه تراکم و فشردگی چوب های ترمو بیشتر باشد، استحکام و دوام آن ها نیز افزایش می یابد. عملیات ترمو کردن چوب باعث کاهش 10 درصد چگالی چوب می شود.

مقاومت چوب های ترمو در مقابل عواملی مانند رطوبت، آفت های چوب و … بسیار بیشتر از چوب های معمولی می باشد. همچنین چوب های ترمو عایق گرما و سرما نیز هستند. رنگ این چوب ها یکنواخت و یک رنگ می باشد به همین دلیل زیبایی خاصی دارند. وزن چوب های ترمو سبک تر از چوب های معمولی است. همه این مزایای چوب ترمو باعث محبوبیت این نوع چوب می شود. در نمای ساختمان ها که در برابر برف و باران قرار می گیرد، از چوب ترمو استفاده می شود. زیرا این چوب ها در برابر رطوبت و سایر عوامل بسیار مقاوم هستند.

دوام چوب ترمو ارزان قیمت

دوام چوب ترمو ارزان قیمت

ویژگی های چوب ترمو ارزان

چوب های ترمو در مقایسه با چوب های معمولی از مزایایی زیر بر خوردار هستند. به همین دلیل قیمت چوب های ترمو در مقایسه با چوب های معمولی بیشتر است.

  • چوب های ترمو عایق گرما هستند
  • چوب های ترمو عایق صدا هستند
  • چوب های ترمو عایق الکتریکی هستند
  • چوب های ترمو مقاومت زیادی دارند
  • چوب های ترمو رنگ بندی متنوعی دارند
ویژگی های چوب ترمو تراس

ویژگی های چوب ترمو ارزان تراس

چوب های ترمو از چوب درختان طبیعی، ساخته می شوند. به همین دلیل چوب های ترمو نیز دارای رنگ های متنوعی هستند. این تنوع در رنگ باعث می شود که این چوب ها برای دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار مناسب باشند. چوب های ترمو زیبایی خاصی به خانه ها می بخشد، به همین دلیل طرفداران زیادی در سراسر کشورهای دنیا دارد. کلبه ها و ویلاهای چوبی یکی از موارد استفاده از چوب های ترمو هستند ، که فضای آرامش بخش و بسیار زیبا دارند. با توجه به این که رنگ چوب های ترمو به جنس درخت آن ها بستگی دارد، قیمت چوب ترمو ارزان به رنگ آن ها نیز بستگی دارد.

مشاهده بیشتر . . .
دیوار پوش ترمو وال

کاربرد های چوب ترمو ارزان

چوب های ترمو به دلیل ویژگیهای منحصر بفردی که دارند، کاربردهای زیادی دارند. زیبایی، سبکی، نگهداری آسان، تنوع، مقاومت و دوام بالا از ویژگی های منحصر بفرد این چوب ها می باشد، که موجب می شود از این چوب ها در موارد زیر استفاده شود.

  • کاربردهای چوبهای ترمو عبارتند از:
  • ساختن سایبان و آلاچیق
  • سازه های درب و پنجره
  • ساخت قرنیز و راه پله
  • ساخت سونا و استخر با ترمو
  • نمای چوبی ویلا با چوب ترمو
  • سازه های زیرکار چوبی
  • ساخت نیمکت های که در فضاهای باز استفاده می شوند
  • ساختن سقف و کف خانه ها

 

کاربرد های چوب ترمو

کاربرد های چوب ترمو

بهترین روش ها برای نگهداری چوب ترمو ارزان قیمت

روش نگهداری چوب ترمو درانبار

از آنجایی که چوب های ترمو مورد استفاده بیشتر از روش های وارداتی تامین می شود، نیاز به نگهداری و انبار دارد. برای نگهداری چوب ترمو ارزان باید از روش ها و استاندارد های جهانی استفاده شود. نگهداری اصولی چوب های ترمو مانع از پوسیدگی و ایجاد شکاف در آن ها می شود.

محل نگهداری چوب های ترمو حتما باید دارای سقف و خنک باشد. و همچنین چینش چوب ها روی هم به گونه ای باد که هوا بین چوب ها جریان داشته باشد.  بهترین شیوه چیدمان ترمو در انبار به صورت افقی است، و بهتر است چوب، تماس مستقیم با سطح زمین نداشته باشد، تا خم نشده، و تغییر شکل ندهند. هنگام جا به جایی و حمل و نقل بسته های چوب ترمو به وسیله لیفتراک باید به گونه ای باشد که موجب شکستن چوب ها نشود و باید زاویه جا به جای آن ها کم باشد.

روش ها برای نگهداری چوب ترمو ارزان قیمت

روش ها برای نگهداری چوب ترمو ارزان قیمت

روش نگهدار از چوب ترمو بعد از نصب

نگهداری اصولی از چوب های ترمو بعد از نصب آن ها می تواند طول عمر و استحکام این چوب‎ها را افزایش دهد. چوب های ترمو در مقابل شرایط جوی مانند آب و هوا و رطوبت بسیار مقاوم هستند و به خوبی فرم و حالت خود را حفظ می کنند. اما ادامه این شرایط به صورت دائمی و طولانی مدت می‎تواند به مرور زمان باعث پوسیدگی و خراب شدن این چوب ها شوند. به همین دلیل مراقبت ارز چوب های ترمو امری لازم و ضروری است. استفاده از رنگ ها و روغن ها بهترین روش برای محافظت از چوب های ترمو به حساب می آیند.

مشاهده بیشتر . . .
صفر تا صد نصب چوب ترمو برای نما

 

روش های نگه داری در مقابل اشعه های نور خورشید

تابش نور خورشید یکی از عوامل مهم در پوسیدگی چوب ها به شما می رود. اشعه های ماورای بنفش که در پرتوهای نور خورشید موجود می باشد به راحتی می تواند سبب تجزیه بافت سلول های چوب شود و به همین دلیل استحکام چوب را کاهش می دهد.این اشعه ها موجب تغییر رنگ چوب ها نیز می شوند. به همین دلیل بهتر است برای محافظت از چوب های ترمو در مقابل اشعه های نور خورشید از رنگ ها و روغن های مناسب برای چوب استفاده شود.

روش های نگه داری در مقابل اشعه های نور خورشید

روش های نگه داری در مقابل اشعه های نور خورشید

روش های نگهداری از چوب های ترمو در مقابل قارچ ها

در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارد امکان رشد قارچ ها و جلبک ها روی چوب ها وجود دارد. چوب های که بدون روکش و محافظ هستند در اثر قرار گیری مداوم با رطوبت قارچ می زنند. این قارچ ها موجب پوسیدگی و همچنین تغییر ظاهر چوب ها می شود. به همین دلیل نگهداری و محافظت از چوب های ترمو در مناطق مرطوب بسیار مهم و ضروری میباشد. دراین مناطق از روکش های مناسب، رنگ و روغن های مناسب برای نگهداری از چوب های ترمو استفاده می شود.

 

روش های نگهداری از چوب ترمو در مقابل ترک خوردگی

یکی از عواملی که موجب ترک خوردگی در چوب ترمو ارزان می شود، آب و رطوبت است. اگر رطوبت داخل بافت چوب افزایش پیداکند موجب ترک خوردگی چوب می شود. به همین دلیل در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارند امکان ترک خوردگی چوب ها افزایش میابد. رطوبت باعث افزایش حجم چوب ها شده و به همین دلیل چوب ها به مرور زمان شروع به ترک خوردن می کنند. در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارند از رنگ ها و روغن های مناسب، برای محافظت از چوب ها استفاده می شود.

روش های نگهداری از چوب ترمو در مقابل ترک خوردگی

روش های نگهداری از چوب ترمو ارزان در مقابل ترک خوردگی

جمع بندی

چوب های ترمو نوعی چوب های فرآوری شده هستند که به روش های حرارتی ساخته می شوند. این چوب ها در مقایسه با چوب های معمولی از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل از این چوب ها در ساخت نمای ساختمان ها و دکوراسیون داخلی و.. استفاده می شود. چوب های ترمو وزنی سبک دارند و به همین دلیل استفاده و نگهداری از آن ها بسیار آسانتر است. تنوع چوب های ترمو بسیار زیاد است. به همین دلیل می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها باشد. مقاومت چوب های ترمو در برابر رطوبت و آب و هوا بسیار زیاد است.

مشاهده بیشتر . . .
راهنمای خرید چوب ترمو

شما با مراجعه به سایت نارون چوب می‎ توانید انواع متنوعی از چوب های ترمو ارزان را مشاهده نمایید. در این سایت اطلاعات بسیار خوبی در مورد انواع چوب ها در اختیار شما قرار می گیرد. به همین دلیل شما می‎ توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود چوب ترمو مناسب را انتخاب نمایید.

تولید محتوا و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ فرمو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.