چوب ترمو

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

چوب یک ماده‌ی باارزش طبیعی است که در زندگی انسان کاربرد فراوانی دارد. چوب‌ها از دیرباز مورد استفاده‌ی افراد قرار می‌گرفته‌اند و در روشن کردن آتش، ساخت خانه، تولید کاغذ و دیگر مصنوعات چوبی  کاربرد فراوانی داشته‌اند. امروزه با پیشرفت صنایع مختلف و تولید دستگاه‌های جدید، چوب‌های متنوعی تولید و ساخته می‌شود  و چوب ترمو ضد حریق بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

این چوب‌ها در ساخت بیشتر لوازم و ابزار آلات مورد نیاز انسان کاربرد دارند و از آن‌ها در صنعت کابینت‌سازی، مبل سازی، در و پنجره سازی و دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منازل استفاده می‌شود.

در میان چوب‌هایی که برای ساخت انواع وسیله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، چوب‌هایی وجود دارند که در ترکیبات خود عناصری را دارند که ضد حریق می‌باشند. این چوب‌ها به چوب‌های ضد حریق معروف هستند ک ما در ادامه‌ی این مقاله آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

انواع چوب‌های ضد حریق

چوب‌هایی که با نام چوب ضد حریق در بازار به مشتریان ارائه می‌گردد، چوب‌هایی هستند که با استفاده از موادی تبدیل به چوب ضد حریق شده‌اند. این مواد می‌توانند بر روی انواع چوب قرار گرفته و آن‌ها را ضد حریق کنند. این مواد زمانی که روی چوب قرار می‌گیرند، به راحتی شسته می‌شوند. علاوه بر آن مواد ضد حریق از به وجود آمدن حریق جلوگیری می‌کنند.

انواع چوب‌های پرکاربردی که با این مواد ضد حریق می‌شوند، به شرح زیر است:

  1. چوب ترمو ضد حریق
  2. چوب راش ضد حریق
  3. چوب درخت گردو ضد حریق
  4. و….

همان طور که مشاهده می‌کنید یکی از انواع چوب‌‌های ضد حریق، چوب ترمو می‌باشد که با استفاده از رنگ‌ها و مواد ضد حریق، در برابر آتش مقاوم می‌گردد. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

 

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق چه نوع چوبی گفته می‌شود؟

چوب‌های ترمو نوعی از چوب‌های موجود در بازار به شمار می‌روند که فرآیند تولید پیچیده‌ای را طی کرده‌اند. این چوب‌ها بیشتر در کشور فنلاند و کشورهای حوزه‌ی اروپا تولید می‌شوند و در برابر عوامل بیرونی مانند رطوبت و حریق مقاومت بالایی دارند. چوب‌های ترمو بیشتر از چوب درخت کاج و درخت زبان‌ی گنجشک تولید می‌شود و با ترکیبات شیمیایی مختلف استحکام خود را افزایش می‌دهد.

چوب‌های ترمو در زندگی کاربرد فراوانی دارند و در تولید انواع سازه‌های چوبی به کار برده می شوند.

این چوب‌ها در فرآیند تولید خود در دمای بالا حرارت می بینند و از این طریق مقاومت پیدا می‌کنند.

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

نحوه‌ی تولید چوب‌های ضد حریق ترمو

تولید چوب‌های ترمو ضد حریق مراحل پیچیده و مختلفی دارد که ما در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • برای تولید چوب‌های ترمو ضد حریق ابتدا باید چوب‌ها را از طبیعت استخراج کنید و سپس آن‌ها را به کارخانه منتقل کنید.
  • در مرحله‌ی دوم باید چوب‌های استخراج شده در کارخانه تغییر شکل داده شوند.
  • در مرحله‌ی بعد چوب‌هایی که وارد کارخانه شده‌اند، درون دستگاه‌های مخصوص تولید ترموود قرار می‌گیرند.
  • سپس دستگاه تولید ترمو به چوب‌های درون خود حرارتی حدود ۱۹۶درجه‌ی سانتی‌گراد وارد می‌کند و طی این فرآیند چوب مقاومت پیدا کرده و رطوبت آن از بین می‌رود.
  • پس از این‌که دستگاه حرارت مورد نظر را به چوب تازه وارد کرد، چوب رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود. سپس باید این چوب حرارت دیده سرد شود. بنابراین در این مرحله چوب وارد دستگاهی شد و به آن باد خنک وارد می‌شود.
  • پس از این‌که چوب این مراحل را طی کرد، به یک چوب مقاوم تبدیل می‌شود ک به آن ترموود گفته می شود.
  • حال برای این‌که بتوان چوب تولید شده را در برابر حرارت مقاوم کنیم، باید به آن موادی را بیفزاییم. این مواد که با نام مواد ضد حریق سازی شهرت دارند، در انواع مکان‌های ابزار و یراق مربوط به چوب‌ها و رنگ‌ها به فروش می‌رسند. در واقع این مواد نوعی رزین را در ترکیبات خود دارند که سبب ضد حریق شدن چوب می‌گردد. این مواد را می‌توان با استفاده از قلم‌مو بر روی چوب قرار داد.
  • پس از این‌که مواد ضد حریق بر روی چوب قرار گرفتند، برای خشک شدن باید دوباره حرارت ببینند.
  • در این مرحله چوب حاوی مواد ضد حریق را وارد دستگاه حرارت دهی می‌کنیم تا خشک شود.
مشاهده بیشتر . . .
بررسی مقاومت چوب ترمو در شرایط جوی مختلف

چوب ما پس از طی این فرآیند به یک چوب ترمو ضد حریق تبدیل می‌شود که در تولید انواع وسایل و حتی در ساخت انواع ساختمان کاربرد دارد.

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

ویژگی چوب‌های ضد حریق ترمو

چوب‌های نسوز زمانی که در نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند از بروز حریق جلوگیری کنند. این چوب‌ها در انواع رنگ‌ها موجود می‌باشند و در تولید آن‌ها از مواد نانوی ضد حریق استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر عواملی همچون رطوبت و حریق دارند.

چوب‌های ترمو در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش و اشعه‌ی نور قرمز نیز مقاومت بالایی دارند و پس از مدتی رنگ خود را از دست نمی‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم چوب‌های ترمو ضد حریق، ابعاد مختلف آن است که می‌توان از آن‌ها در محیط‌ها و فضاهای مختلف استفاده کرد.

کاربرد چوب‌های ضد حریق ترمو

از انواع چوب‌های ضد حریق در تولید و ساخت لوازمات و وسایل مورد نیاز زندگی انسان استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای ترموود ضد حریق در نمای ساختمان‌ها می‌باشد. این ترموود به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، می‌تواند عمر نمای ساختمان را افزایش داده و علاوه بر آن نما را زیباتر کند.

کاربرد دیگر چوب ترمو ضدحریق در انواع استخرها و جکوزی‌ها می‌باشد. در این مکان‌ها چون گرما در اتاق زیاد است، باید از چوب‌های جذابی استفاد شود که هم در برابر حرارت مقاومت داشته باشد و هم زیبایی ظاهری داشته باشد.

از چوب‌های ترمو در کف ساختمان‌ها نیز استفاده‌ی گسترده‌ای می‌شود.

یکی دیگر از موارد کاربرد چوب‌های ترمو ضدحریق، در ساخت لوازمات آتش نشانی می‌باشد.

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

فواید چوب‌های ضد حریق ترمو

چوب‌های ترمو ضد حریق فواید بسیاری دارند که ما آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم. یکی از مزایای ترموودهای ضد حریق، خاصیت پاک شوندگی آن‌ها می‌باشد. این چوب‌ها می‌توانند پس از لک‌گیری، به راحتی تمیز‌شوند.

مشاهده بیشتر . . .
خرید تایل ترمو

چوب‌های ترمو ضد حریق خاصیت ضد ضربه بودن را دارا می‌باشند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این ترموودهای ضد حریق به هیچ عنوان باد نمی‌کنند و در همه‌ی حالت‌ها ظاهر خود را حفظ می‌کنند.

از دیگر فواید مهم چوب‌های ضد حریق ترمو این است که این چوب‌ها در برابز اشعه‌های مختلف نامرئی مقاومت دارند و به مرور زمان رنگ اصلی خود را از دست نمی‌دهند.

معایب چوب‌های ضد حریق ترمو

چوب‌های ترمو ضد حریق علاوه بر فواید و مزایای بسیار زیادی که دارند، معایبی نیز دارند که ما این معایب را برای شما شرح می‌دهیم.

یکی از معایبی که ممکن است برخی از ترموود‌های ضد حریق داشته باشند این است که اگر در تولید ترموودها از مواد رنگی و مواد ضد حریق مرغوب استقاده نشود، ممکن است پس از مدتی این چوب‌ها استحکام خود را از دست داده و بی رنگ شوند.

عیب دیگری که برای خرید ترموود ضد حریق مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت بالای این چوب می‌باشد. چوب‌های ترمو ضد حریق به دلیل مراحل تولید مختلف از قیمت بالایی برخوردار هستند.

یکی دیگر از معایب ترموودها این است که ممکن است دربرابر حرارت صمغ خود را از دست داده و مقاومت کمتری پیدا کنند.

علاوه بر این موارد تابش نور شدید خورشید به ترموود ضد حریق میز می‌تواند رنگ آن را تغییر د د که این مورد نیز از معایب ترموودهای ضد حریق به شمار می‌رود.

قیمت چوب‌های ضد حریق ترمو

چوب‌های ترمو ضد حریق طی فرآیند پیچیده‌ای تولید می‌شوند که اعمال هر کدام از این مراحل بر روی چوب ترمو ضد حریق، هزین‌هایی را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد‌.  قیمت چوب‌های ترمو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این قیمت از جنس چوب، ابعاد چوب و نوع مواد استفاده شده برای ضد حریق کردن چوب، نشئت می‌گیرند. قیمت چوب‌های ترمو بر اساس هر متر مربع تعیین شده و به فروش می‌رسند.

مشاهده بیشتر . . .
خرید مستقیم چوب ترمو فنلاندی از کارخانه لونا وود

چوب‌های ترمو جزو بهترین چوب‌ ای موجود در بازار به شمار می‌روند و ب همین دلیل، از قیمت بالاتری نسبت به دیگر چوب‌ها برخوردار هستند.

چوب ترمو ضد حریق

چوب ترمو ضد حریق

سخن پایانی

امروزه چوب‌ها در زندگی انسان‌ها کاربرد فراوانی دارند و از آن‌ها در انواع امور شخصی، اداری و صنعتی استفاده می‌شود. این چوب‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها کاربرد مختلفی نیز دارند. تنوع رنگی انواع چوب‌ها فراوان است و افراد می‌توانند متناسب با سلیقه‌ی خود،  به انتخاب رنگ چوب مورد نظر خود بپردازند.

یکی از انواع چوب‌های موجود در بازار، چوب ترمو ضد حریق می‌باشد. فرآیند تولید این چوب‌ها بسیار پیچیده است و طی مراحل مختلف انجام می‌شود. ترموود‌های ضد حریق همان‌طور که از نامشان پیداست، در برابر آتش مقاومت بالایی دارند و هیچ گاه نمی‌سوزند.

رنگی این ترموودها علاوه بر مقاومت در برابر آتش، در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل در ساخت انواع لوازمات مخصوص آتش نشانی، ساخت نمای خانه‌ها، ساخت کف خانه‌ها و ساخت انواع سونا جکوزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چوب‌های ضد حریق فواید بسیاری برای انسان به ارمغان می‌آورند و بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

قیمت چوب‌های ترمو ضد حریق به مواد مختلف و فرآیندهای مختلفی که بر روی این چوب‌ها صورت می‌گیرد، بستگی دارد. علاوه بر این قیمت این چوب‌ها از میزان ابعاد چوب و رنگ چوب نیز متأثر می‌شود.

به طور کلی چوب‌های ترمو ضد حریق می‌توانند در تمامی مصارف زندگی انسان کاربرد داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

1 دیدگاه در “چوب ترمو ضد حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.