چوب ترمو

چوب ترمو چیست ؟

چوب ترمو چیست ممکن است سوال بسیاری از شما کاربران عزیز باشد. این نوع چوب که از جمله محصولات بی‌نظیر کشور فنلاند به حساب می‌آید، حاصل درخت کاج است که در ایران به خاطر کیفیت مناسبی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معمولا برای حفاظت و حفظ تازگی چوب از رنگ ترمو استفاده می‌کنند که به این نوع رنگ‌ها نیز رزین ترمود گفته می‌شود و در گروه چوب‌های ضد آب قرار دارد. شما در برابر شرایط جوی ناپایدار می‌توانید به طول عمر مفید این چوب مطمئن باشید. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید چوب ترمو را در جنگل‌های اروپا و کشور فنلاند که دارای مجوز است تولید می‌کنند و به همین دلیل، بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی و تنها با استفاده از حرارت تولید و به فروش می‌رسد. به خاطر مکانیزم حرارتی قادر است در مقابل موریانه، کپک، قارچ و… دوام و استحکام قابل قبولی را از خود نشان دهند. به همین دلیل است که در مقایسه با چوب‌های معمولی ماندگاری و کیفیت قابل توجه تری را به خود اختصاص داده است و هم‌چنین، رنگ یکنواختی را شما در طولانی مدت می‌توانید بر روی ظاهر چوب ترمو مشاهده کنید.

استحکام چوب ترموود

استحکام چوب ترموود

جنس زیرکار چوب ترمو

چنانچه بخواهیم به جنس چوب ترمو اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توان زبان گنجشک و گونه کاج را مادامی که به دنبال پاسخ برای این سوال که چوب ترمو چیست در نظر داشته باشید. این دو جنس فوق‌العاده می‌تواند مقاومت و دوام چوب ترمو را به راحتی افزایش دهد. به همین خاطر است که در بسیاری از اقلیم‌های گوناگون جغرافیایی چوب ترمو مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. پروفیل‌های فلزی برای ساخت سازه‌های زیر کار چوب گزینه ایده‌آلی است که البته برای مناطق مرطوب آلومینیوم می‌تواند جنس فلز قابل قبولی باشد. البته چوب روسی با چوب رویه کاملا هم‌رنگ است و همین امر دلیل استفاده رایج این نوع سازه به حساب می‌آید.  حال که با مفهوم چوب ترمو چیست آشنا شده‌اید، بهتر است با پیچ‌های خاص آن که جهت بستن الوار مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز غریبه نباشید. به عنوان مثال برای جلوگیری از زنگ‌زدگی پیچ استیل و پیچ گالوانیزه سفید و برای به نمایش گذاشتن نمای زیبا و خارق‌العاده و البته همرنگ شدن چوب و پیچ از پیچ‌های قهوه‌ای رنگ استفاده می‌کنند.

مشاهده بیشتر . . .
خرید تایل ترمو

 

چوب زبان گنجشک

چوب زبان گنجشک

 

مزایای چوب ترموود

مزیت استفاده از چوب ترموود

مزیت استفاده از چوب ترموود

حال که به مفهوم چوب ترمو چیست پی برده‌اید باید به مزایای آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. چوب مورد نظر وزن بسیار سبکی در مقایسه با متریال‌های مشابه خود دارد که همین امر یکی از دلایل استفاده به حساب می‌آید. هم‌چنین استاندارد اصلی خود را برای حفظ رطوبت محیط به خوبی حفظ می‌کند و با هر نوع تغییرات ناگهانی ساختار خود را بسیار نرمال نگه می‌دارد. ناگفته نماند که نصبی بسیار سریع و البته تمیز را می‌توان از این محصول انتظار داشت که این خود یک مزیت فوق‌العاده به حساب می‌آید. هم‌چنین در برابر انواع آتشريال طوفان و به طور کلی شرایط جوی ناپایدار در مقایسه با چوب‌های دیگر دوام و استحکام بالایی دارد که به هیچ عنوان این موارد را نباید در هنگام سفارش و خرید نادیده گرفت. در برابر هرنوع فشار بیرونی هم‌چون زلزله انعطاف‌پذیری و مقاومت بالایی دارد و هم‌چون عایق صدا عمل می‌کند. هم‌چنین شما برای مکان‌هایی که به هر دلیلی امکان وجود قارچ، کپک و یا حمله حشرات وجود دارد به ساختار چوب ترمو می‌توانید مطمئن باشید.

 

کاربرد چوب ترمو

باتوجه به پاسخ سؤال چوب ترمو چیست بهتر است با کاربرد های این چوب نیز بیگانه نباشید. امروزه برای انواع معماری‌های مدرن از سازه‌های منحصر به فردی که یک ساختار خاص دارند استفاده می‌کنند. چوب ترموود از جمله این سازه‌ها به حساب می‌آید که قادر است برای نمای بیرونی ساختمان، دکوراسیون داخلی، انواع کفپوش، دیوارپوش و فضاهای باز طرح‌های زیبا و خارق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد. معمولا برای ساخت آلاچیق، روف گاردن، پرگولا، قرنیز، استخر، سونا، درب، پنجره، پله، نرده و بسیاری از مکان‌های دیگر می‌توان به کاربرد این چوب دل خوش کرد. البته شاید برخی از افراد قیمت کمی گران‌تر این نوع متریال را یکی از معایب آن در نظر بگیرند. اما یک ضرب المثل ایرانی است در این شرایط به کار می‌آید. هرکه بامش بیش، برفش بیشتر. شما اگر به دنبال کیفیت بالا و طول عمر قابل قبول در طولانی مدت هستید، صددرصد باید قیمت بالاتری را البته به صورت مناسب برای سفارش و خرید این نوع چوب در نظر بگیرد.

کاربرد چوب ترمو

کاربرد چوب ترمو

 

مشاهده بیشتر . . .
بهترین کشور سازنده چوب ترمو

فرایند ساخت چوب ترمو

تا حدودی با پاسخ این سوال که چوب ترمو چیست آشنا شده‌اید. به همین دلیل باید بدانید که چه فرآیندی برای تولید این چوب مورد توجه است. در روند تولید چوب، حرارت حرف اول را می‌زند. عمدتا چوب را در مقابل حرارت قرار می‌دهند تا دیوار سلولی خود را با حرارت مورد نظر بسنجد و این‌چنین، اجزای دیواره به کلی تخریب می‌شوند و بازسازی مجدد باعث کاهش رطوبت چوب می‌گردد. بدین ترتیب عمر اصلی چوب افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند در مقابل شرایط جوی ناپایدار و رطوبتی دوام قابل قبولی را به نمایش بگذارد و با توجه به همین فرآیند شما می‌توانید برای اجرای نمای بیرونی و چوبی انواع ساختمان، دکوراسیون داخلی و… از قابلیت‌های اصلی چوب ترمو به راحتی استفاده کنید.

رنگ ترموود ایرانی و خارجی

رنگ ترموود ایرانی و خارجی

 

سخن پایانی

چوب ترمو چیست سوالی است که امروزه شاید ذهن بسیاری از افارد را به مشغول کند. به هر حال نمای چوبی ساختمان، قابلیت های چوب ترمو برای دکوراسیون داخلی و بسیاری از موارد این چنینی باعث می‌شود که سوالی مانند چوب ترمو چیست تا این حد برای کاربران مهم و کلیدی باشد. با پیشرفت صنعت و تکنولوژی مردم به این درک رسیده‌اند که تنها کیفیت می‌تواند به مقرون به صرفه بودن خرید آن ها کمک کند. هم چنین تضمین استفاده محصول در طولانی مدت است. چنان چه شما از یک مجموعه اینترنتی معتبر نسبت به سفارش و خرید چوب ترمو اقدام نمایید می‌توانید از مزایا و کاربرد این محصول به نحو احسن استفاده کنید. تنها باید بدانید از چه فروشگاه اینترنتی و چه نوع مجموعه‌ای بهترین و با کیفیت ترین خدمات را طلب کنید. علاوه بر کیفیت قیمت مناسب خود موضوع مهمی است که نباید آن را به هیچ وجه نادیده گرفت. ما در مجموعه نارون چوب تمامی محصولات خود را با تضمین قیمت، کیفیت و اصالت به شما عزیزان ارائه میکنیم.

مشاهده بیشتر . . .
قیمت چوب ترمو ارزان

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “چوب ترمو چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.